středa 3. prosince 2014

L'Arc-en-Ciel – HEART

V poslední době jsem byla velmi úspěšná, a nejen u aukce japonského slovníku jsem si s úsměvem mnula ruce jako čistotná masařka. Podobně šikovně jsem si totiž vydražila též album HEART od L'Arc-en-Ciel. Ono se mi to teď vůbec asi bude všechno vyhrávat lépe, když už na ty aukce nebudu zapomínat – stačí přes půl pokoje zahulákat na Siri, ať mi nastaví za třicet minut budíka. Neboli ano, updatovala jsem a miluju ten přístroj celým svým srdcem.


Jelikož je HEART od "Laruku" teprve páté album, jedná se o tvorbu ještě pěkně z devadesátek a taky podle toho zní, jako j-rock šmrncnutý visual-kei. Připadá mi, že jakkoliv se v 90. letech snažili japonští rockeři tvářit tvrdě, temně a hustě, vždycky z toho nakonec vznikl jakýsi pop-rock, který při poslechu nahodí člověku úsměv na rty a kroku dodá jistou pružnost a houpavost. A skvěle se na to poklimbává v dopravních prostředcích. Zvuk většiny mainstreamu z té doby bych označila zkrátka jako "pohodový". Jako příklad mě napadají třebas úžasní Lastier, kteří přestože už dnes nejsou příliš známí, podle mě patří k tomu nejlepšímu, co 90. léta přinesla. HEART je tedy album přesně podle mého gusta a já tak byla opravdu ráda, že se mi na něj podařilo natrefit... vlastně jen díky snu, který něco podobného naznačoval, a já se proto časně zrána takřka katapultovala z postele a důvěřivě šla končící aukce překontrolovat.

Album se skvěle poslouchá, akorát mi připadá, že by se hyde v některých místech skutečně neměl pokoušet o výšky. U tracků jako je "Loreley", kde se jedná jen o jednu dvě o oktávu zvýšené noty, to ještě jde. Zejména ale u finální "Anata" jsem se čas od času s obavami ohlédla na okna, zda se po nich mezi sraženými kapkami nerozbíhají drobné pavučinky. Takové skoky, u kterých při vyšších hydeho notách jistě mění směr i leckterá velryba či netopýr, by měl chudák vokalista asi raději přenechat svému hereckému kolegovi, spolu-upírovi Gacktovi, který je jeden z mála, kdo podobné přechody mezi mužnými basovými hloubkami a polohami operní zpěvačky zvládá.

Dle popisu mělo být CD používané, ve "velmi dobrém" stavu. Ať na něj ale hledím jak hledím, přísahala bych, že ho nikdy nikdo nepřehrával. Máti, přítomna rozbalování, tvrdí, že na něj nikdy nikdo nesahal, nedýchal, ani nekoukal.

Co se vzhledu týče, je to celé... šedé. Booklet nepatří k nejnápaditějším. Kromě obligatorních textů obsahuje pouze několik rozmazaných černobílých fotografií zdi, okna a členů, kteří stojí a krutopřísně hledí v dál. Jedinou variaci vidím v tom, že na některých stránkách stojí o zeď opřeni či natahují ruku k onomu oknu. Ale tak alespoň to má určitou atmosféru.


Měřítko úspěšnosti lovu:
Původní cena + poštovné s trackingem: ± 3000 + 710 ¥ (tedy zhruba 700 Kč)
Zakoupila jsem za: 32 Kč včetně poštovného O:)

6 komentářů:

Shinigami řekl(a)...

U Magnuma, co se týče jeho hlasových dovedností, zásadně používám vždy jen minulý čas. Hyde je na tom dnes hlasově mnohem líp a těm sirénovým projevům z dřívějších dob se už taky vyhýbá, zaplaťMana :) Gakuto je nenávratně v kélu. Holt když někdo víc pečuje o zevnějšek než o hlas...

Za kolik že jsi to album koupila?! O.o NENÁVIDÍM TĚ! XD

Shinigami řekl(a)...

Ale koukám, že k obalu ti k dokonalosti chybí obi! Tak tě nenávidím trochu míň, muhehe :D

Ely řekl(a)...

Shinigami: Já s tebou sice souhlasím, ale ne v plném rozsahu – podle mě je to horší, ale spoustu věcí ještě vyzpívá. Křivdíš mu :D
A děkuju za perfektní reakci! Asi to o mě vypovídá něco velmi nepěkného, ale udělala mi neskutečnou radost O:D
No jo, obi! V tom asi spočívá to "použití", vidíš to ^^'

Shinigami řekl(a)...

Ely: Nekřivdím ani omylem. Jeho jekot zabíjí moje mozkové buňky a způsobuje mi krvácení ušních bubínků. Jednou ho budu žalovat za trvalou újmu na zdraví! :D

Vypovídá to o tobě, že jsi latentní sadistka a potvora, co si užívá utrpení ubožáků postižených nevyléčitelnou chorobou jménem ZÁVIST! :D

Johanka řekl(a)...

Jééé, Laruku!! <3
Lorelei je jedna z mých nejoblíbenějších :D
Já sama mám album Ark (Jako Johanka z Arku, žejo :D) a musím říct, že Heart má podstatně zajímavější booklet. Mně se třeba moc líbí, má hezkou atmosféru. Ark má jen takovou digitální míchanici čehosi, nejsou tam ani fotografie členů. :(

Ely řekl(a)...

Johanka: Jup, ta je krásná, taky se mi líbí :) Počkat počkat, tak podle nich ta přezdívka, nebo je to nějaká divná kosmická náhoda? :D

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely