pátek 26. září 2014

Život jde dál a stalking pokračuje aneb Kanoistika povinně

Drazí se mi rozjeli a rozletěli (či v příštích dnech vyrazí) směrem do východních oblastí zeměkoule – někteří do Japonska, někteří do Číny, jiní na Tchaj-wan. Kavárnistka se sice naopak z Japonska vrátila a já s ní díky tomu mohla strávit pár hrozně milých chvil (♥), ale stejně to množstevně ve srovnání se šťastnými uprchlíky od české rutiny sama samotinká nevyvažuje a je to docela divný pocit, pokračovat ve studiu a vidět jen málo známých tváří. S touto myšlenkou jsem do Hirošimy mířícího kamaráda objala tak dlouze a pevně, až jsem mu spustila regulérní dvacetiminutový nosebleed. A pak, že se tyhle věci v reálu nedějí.
A já? Protože si hlava zase začala hrát na prudký "vlasopad", potvrdila jsem si správnost svého rozhodnutí ani se nepokoušet nikam vyjet.

Nakonec jsem zvolila přesně tak, jak jsem už delší dobu plánovala. Původně jsem se sice obávala, zda u mě ve vlaku cestou na zápis nedojde k nějakému neočekávanému zkratu (a instruovala spolužačky, aby mi podrazily nohy, pakliže se najednou rozběhnu směrem ke Katedře asijských studií), ono zápisové ráno mi ale zkrátka jen tak nepřijel autobus, tedy jsem se nedostala na vlak, a tak jsem si nemohla ve Žlutém nic zkratovitě rozmýšlet. Bratr si shodou okolností pořídil dva dny předtím autíčko, jinak bych dnes studentkou kvůli ČSAD nebyla vůbec.
Svět se mi smrskl na jednu katedru, ale rozhodně se prozatím necítím méně vytížená. Na KAS jsem tenhle týden nicméně s Lucí ještě jednou zavítala kvůli administrativě a v duchu uronila nostalgickou slzičku. Nenápadně jsme též obě ukořistily volně ležící výtisky devátého čísla časopisu Niponica.* To je magazín vydávaný japonským ministerstvem zahraničí, který si klade za cíl představit moderní Japonsko zbytku světa. Náš výtisk je zaměřen na populární kulturu a spolu s několika dalšími je k nalezení i on-line.


A přestože už tedy kromě návštěv akcí Japonského klubu nebudu v centru dění přítomná fyzicky, virtuálně na Facebooku nadále věrně stalkuju několik ročníků. A královsky se přitom bavím. Ať už na účet mladších, vysokoškolským systémem dosud nepoznamenaných dušiček (například když katedra uveřejnila výzvu, aby se prváci odepsali z předmětu "státní závěrečná zkouška" a z praxe) nebo na účet... já vlastně ani nevím, kdo za tohle může. Mezi studenty totiž momentálně koluje následující screenshot anotace předmětu Japonština 5, která mezi doporučenou literaturou uvádí též příručku o kanoistice. Vtipní spolužáci navíc celou záležitost vynalézavě komentují návrhy, aby si studenti na hodinu danou literaturu skutečně donesli, či názory, že se jedná o metaforu proplouvání rozbouřenými vodami japonštiny.

Sprostě zcizeno z Facebooku
Na závěr zcela random odbočka na trochu zábavného koukání: už delší dobu totiž na Youtube sleduju kanál s japonskými reklamami. Autor pravidelně nahrává ty nejzajímavější a nejvtipnější, které jsou aktuálně vysílány na mnoha televizních stanicích napříč Japonskem. Průměrný český občan by si asi při představě, že někdo dobrovolně sleduje reklamy, ťukal na čelo. Každý, kdo se kdy ale setkal s těmi japonskými a jejich odlišnou prodejní strategií založenou na originalitě a zaujetí diváka, chápe.

(Tommy Lee Jones strikes again, yay. Reklama na aktovky je ale stejně nejlepší.)

*Pro japonštináře: Proč ne Nipponica? Proč ne Nihonika? Čudné.

10 komentářů:

Dada řekl(a)...

Tie japonské reklamy som začala hneď odoberať, dík za tip! :D (Aktovky sú rozhodne najlepšie! XD)

Kánoistika ani nepotrebuje komentár... Lol! XD

Sara Whitney řekl(a)...

Občas se dějí vážně podivné věci. :D

Na kanál s japonskými reklamami jsem narazila zrovna několik dní zpátky díky jednomu anglickému webu o Japonsku a již jsem pravidelným sledujícím. :D Japonské reklamy jsou totiž opravdu skvělé. :D

Pet řekl(a)...

Pro mě byly rozhodně nejvtipnější také aktovky. :D

Shinigami řekl(a)...

Ta Kanoistika, to je dobrý trolling, gratulace tomu, kdo to vymyslel :D

Niponica už je v záložkách, reklamní kanál v odběrech, díky za tipy ;)
A hodně štěstí na anglistice! :)

Ely řekl(a)...

Jsem ráda, že se mnou všeci ohledně aktovek souhlasí a že se jim reklamní kanál líbí :D

Shinigami: To je právě to, omyl či trolling? A kdo by měl taková oprávnění, aby ho mohl spáchat? :D Děkuju~

Tereza O. řekl(a)...

Opět supr článek :) krásně se to čte. Díky za odkaz na Niponicu, vůbec jsem netušila, že něco takového existuje ^x^ a co dodat k japonským reklamám... :D prostě úžasné dokonalé a kéž bych se narodila tam. :D

Ely řekl(a)...

Tereza: Děkuju za pochvalu <3 Jsem ráda, že tě časopis zaujal :)

Nicca řekl(a)...

:D Ty reklamy jsou super.. a i u mě vedou aktovky :D

Markéta Trpišovská řekl(a)...

Studovat japonštinu nebo jiné asijské jazyky musí být úžasné, přeji hodně úspěchů

Ely řekl(a)...

Nicca: Hehe, jak se všeci shodneme :D

Markéta: Ano, je to rozhodně zajímavé :) Sice už jsem "oficiální" studium japonštiny dokončila a rozhodla se ho zanechat ve stadiu "bakalář", i tak ale děkuji :)

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely