neděle 31. srpna 2014

S čím jsem, krom půldruhého kila nudlí, dorazila domů tentokráte

Toto léto jsem si toho vlastně z Prahy moc nepřivezla. Plánujíce dovolenou v Londýně, stanovily jsme si s Iškou limit na narozeninové dárky (pro tentokrát tedy spíše "dárečky") a i nákupy držely na uzdě. Což jsme vlastně vůbec nemusely, protože jsme následně zjistily, jak nám všechno krásně podražilo a že Londýn raději oželíme. A to se nakonec ukázalo jako správná volba, protože můj doma zanechaný notebook zřejmě zhodnotil, že mu hrozně scházím, a na protest dvoutýdenní samoty se odporoučel.

Dárečky od Iš a další ze slavných neodpreparovatelných laků Missha do sbírky!~
Tak jsme alespoň ťapaly (v mém případě kulhaly) po Praze, zjišťovaly, že nějak nikde nic není a oblíbená místa nám zavřeli. Docela by mě též zajímalo, odkdy je pobočka Japa Shopu v pasáži Lucerna? Tuto novinku jsem nějak zaspala. Skočila jsem se dovnitř vyděsit cenami a při té příležitosti jsem se zamilovala do naprosto neuvěřitelně roztomilých králíčkových misek na rýži. Občas uvažuju, jak bude za pár let vypadat moje vlastní kuchyň a zda by nebylo lepší do ní nikoho nepouštět, abych potom nemusela z bytečku odprovázat osleplé přátele. Protože kombinace prababičkovského a infantilního "kawaii" nádobí, jaká se líbí mě, musí zákonitě vypálit normálním lidem oči.

Tak samo jako mám tendenci kupovat si další a další placky, které poté stejně nenosím buďto ze strachu, že ty svoje poklady někde poztrácím, nebo z ryzí lenosti je nasazovat, mám to samé nutkání i co se přívěsků na mobil a klíčů týče. A tak jsem si tento rok z Thrift Storu odnesla takovýhle typický turistický kýč z Koreje, abych měla alespoň nějaký suvenýr. Z potravin jsem zakoupila akorát soba nudle, protože jsem na nich poslední dobou nějak závislá a gacktví, kdy bude zase v Lidlu Asijský týden (napsala, a dalšího dne do schránky dorazil leták s informací, že Asijský týden začíná toto pondělí, 1. září).

Jsou takové vtipné – z korejského obchodu, název i popisky v japonštině, vyrobeno v Koreji.
Přeci jen, obyčejný český sobanudložravec má několik možností koupě:
1) zdravá výživa, kde dá za balení takřka stokorunu
2) poměrně nově též nudle značky M&S, které stojí tuším kolem šedesáti korun
3) pravé japonské, které též rozhodně nepatří k nejlevnějším
4) Lidl soba nudle za 29,90,-
Složení mají všechny takřka totožné, takže není moc co rozmýšlet. Naštěstí tenhle více než kilogramový pakl vyšel cenově taky skvěle, tak jsem ho s sebou jeden celý den tahala v náručí jako čerstvého potomka a následně to vezla přes celou republiku domů. Protože prostě nudle.
Jak takové nudle připravit? Já je nejraději nechám několik minut ve woku změknout ve vodě s tamari, přihodím pár koleček pórku, který mívám často po ruce, a pak už pouze mírně variuju večeři od večeře. A jelikož jsem až po několika měsících takovéto přípravy zjistila, že se soba nudle skutečně často připravují s pórkem, tvrdím, že je něco mezi nebem a zemí, co člověka nutí dělat určité věci určitým způsobem.

15 komentářů:

Křehká Figurka řekl(a)...

Neeeee další králíčci...to mě zabije! A co teprve ten zvoneček...fňu fňu. *zrovna hledá zvonečky nebo rolničky Monokuro Boo*

Shinigami řekl(a)...

Ely, z té tvojí kawaii úchylky dostanu brzo kopřivku :D

Ááá, proslulý asijský týden v Lidlu :D Ráno jsem tam zrovna ulovila sáčkovanou Senchu, sice z Číny, ale velmi chutnou a zelený Chun Me, který jsem ještě nezkusila, zato už jsem ho stihla přejmenovat na "Čum na mě" :D
Soba nudle se mi taky doma někde válí. Pořád se chystám, že si udělám silný vývar, hodím je do toho a budu dělat, že je to ramen :D

kavárnistka řekl(a)...

Soba! Soba! Soba! <3 Ty já miluju! Já je zase ráda se zeleninou a mořskýma potvorama (jsou-li, kuřecím, když nejsou) <3
Asijský týden! Počkej na mě, Lidle, už jedůůůů!!! XD

Dášenka Boušková řekl(a)...

Díky za info, zítra beru Lidl útokem :)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Ely!
(Po dlouhé odmlce jsem se tu zase objevila a tobě moc děkuji! Ty MOC dobře víš, za co všechno!). :-***
A abych ti řekla pravdu, mě by se u tebe v kuchyni moc líbilo!!! Jsem na tom stejně! Skladuji drahocený porcelán po babičce a do toho bych brala kawaii nádobí! Mě se to totiž také strašně moc líbí!!!! :-)

Dovezla jsi si krásné věci a ten lak na nehty je boží!!! Stále pekelně drží? :-)
Já jsem si hodně zamilovala ty závitky, jestli víš, které mám na mysli? (http://cenaceny.cz/wp-content/uploads/2013/09/jarni_zavitky_za_3490.jpg) a ty si v Lidlu kupuji celkem často! :-)

Ely ještě jednou moooc děkuji a měj se krásně! :-) Šavrda

hitomi řekl(a)...

Na Lidlácký asijský týdny jsem taky vysazená a doufám, že se tam během týdne dostanu, dorazily totiž i na Slovensko :D ale dneska tu mají nějaký škaredý státní svátek. I tak budu muset být asi velmi hodná, páč nejbližší Lídl je až v další vesnici, takže můj velkotonážní zadek musí být přepraven na místo autem :D O Japa shopu v Lucerně jsem taktéž neslyšela, asi tam někdy zaskočím, i když ceny se mi až tolik nepozdávaly, sama soba nudle kupuju spíš u Korejců, podle internetů za 50 Kč :D http://www.susi.cz/vyrobek/nudle-soba-korejske-300-g/

Anonymní řekl(a)...

Odkud je ten kočkozvonek na prvním obrázku, děkuji ;)

Ely řekl(a)...

Figurka: Zabije? Ale to ne, to bych nerada! :D

Shinigami: Když to je prostě naprosto normální profesionální deformace studentů japonštiny, s tím se asi nedá nic dělat :D
Oni teď mají v Lidlu i takové čaje? Já tu jejich asijskou nabídku nikdy podrobněji nezkoumala a asi bych sakriš měla. Se tam snad ještě tenhle týden znovu vypravím, mnohokrát děkuju za cenné informace :)

kavárnistka: No jo, to si ten příjezd někdo umí skvěle načasovat :D

Dášenka: Není zač~

Šavrda: (Ale kuš s tím děkováním, člověk nic neudělá a stejně mu děkují <3) Ha, jsem ráda, že se na světě vyskytujeme minimálně dvě s takhle podivně zdeformovaným vkusem, co se kuchyňské výbavy týče :D
A co se laku týče? *kouká se si na nehty* Jup, drží. Začínám se obávat, kolik času strávím s odlakovačem tentokrát a zvažuju, zda by nebylo lepší to nechat prostě odrůst.
Ty závitky mi už doporučovala kamarádka, asi je někdy budu muset taky vyzkoušet.
Taky se měj krásně <3

hitomi: Teď už nemůžeš používat spojení jako "velkotonážní zadek", teď už jsem tě viděla na živo, takže už ti to nežeru, ty hubeňoure :D
To je taky dobrá cena, těch korejských nudlí. Děkuju moc za odkaz, alespoň vím, kam se obrátit, kdyby bylo nejhůř a dojedla jsem svá (nyní) tři kila :D

Anonyme, ráda bych ti odpověděla, ale na první fotce jsou dárečky, které jsem dostala od Iš, takže nemám nejmenší tušení ^^'

Shinigami řekl(a)...

Ely: A já si vždycky myslela, že studenti japonštiny jsou vysazeni spíš na tu tradiční stránku japonské kultury... z tý naivky snad nikdy nevyrostu :D

Tokyo Haru řekl(a)...

Moc hezké dárečky jsi si přinesla :)) ten lak vypadá na nehtech krásně :)) hehe soba nudle jsem ještě nezkoušela. Asi si je taky půjdu koupit, když ti tak chutnají. Asijský týden v Lidlu je super, vždy tam chodím nakupovat, když jdu dělat sushi :))

Ely řekl(a)...

Shinigami: Tak jo, teď bych ti vážně přála nějaké náhodné setkání s prvním ročníkem japonštiny, z těch ta obliba populární kultury a roztomilostí vždy čiší nejvíce. To by byla léčba tvé naivity :D

Tokyo Haru: Jsou opravdu moc dobré na ty nejjednodušší způsoby a bleskově se připravují :) Jojo, suši rýži jsem taky ukořistila O:)

Nicca řekl(a)...

Tak nejvíc mě dostaly ty roztomilosti na první fotce. :) A hlavně jsi mi připomněla že si musím koupit nový přívěšek na mobil, protože ta nádherná kokeshi panenka z Tvé giveaway se mi někde utrhla a ztratila. :(

Ely řekl(a)...

Nicca: Kokeši se odporoučela? Jé, to je mi líto :/

Lucka S. řekl(a)...

Ahoj Ely, právě jsem narazila na tvůj blog a je super, už ho pročítám od začátku:D Mě tu moc zaujaly ty těstoviny a snad ještě víc jejich název a cena za to..:( to je tedy pekelné.
Moc se mi líbí tyhle články, takže si tě hned zakládám k oblíbeným a těším se na další čtení;)
Lucka

changelucylife.blogspot.cz

Ely řekl(a)...

Lucka: Děkuju za milá slova, moc si jich vážím a jsem ráda, že se ti tu líbí ^^

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely