neděle 24. srpna 2014

NatsuCon 2014

Moje letošní prázdniny by měly dostat podtitul "Řada nešťastných příhod". Že se mi daří takové věci, jako pár dní před odjezdem si zlomit prst na noze, fajn, to je "klasická Ely". Že když denně několik hodin chůze dopadám na tu druhou, pokašle se i ta druhá, dobrá. (Figurce jsem nicméně v komentáři slíbila, že prostě na čtvereční metr, na kterém se nachází i ona, tentokrát konečně dorazím, leda by mě schvátila gangréna, tak jsem nazula pevné botky a posnažila se, aby nikdo nic nepoznal.) Že se nic nedaří a odpadá nám jeden plánovaný bod programu za druhým, budiž. Prague Shakuhachi Festival, o kterém jsem se loni vyjadřovala v tom smyslu, že doufám, že letos připadne na nějaké lepší datum, samozřejmě vyšel přesně na festivalové dny, takže pro nás též padl.
Člověk tedy takhle upíná naděje k NatsuConu a najednou den před odjezdem polovina party přizná svou do té doby (s nadějemi na uzdravení) skrývanou nemoc a tedy též fakt, že momentálně objímají záchod a nezvládají tudíž dorazit. Tak jsme vyrazily pouze s Cathy, ve dvou.

Snad mě nikdo nepopraví za decentní foto zezadu?
V pátek program začínal od páté večerní, přičemž vpouštění bylo avizováno na čtvrtou hodinu. S jediným zbývajícím členem naší conové skupinky jsme tedy dorazily ke škole kolem půl páté. Jelikož se v Nuslích nevyznáme, netušily jsme, jak moc budeme muset bloudit, ale nakonec stačilo klasicky následovat podivně oblečené jedince a člověk byl najednou na místě – u obchodní akademie na Svatoslavově.

Ve frontě jsme stály zhruba půlhodinku (a vyfasovaly animefestí vějíř, gratis), než jsme se dostaly dovnitř a ruka nám byla dekorována páskou, která je za prvé z dobrého materiálu a netrhající se, za druhé se mi líbí i vzhledově, abych se teda taky občas projevila jako ženská. Samozřejmě nám byl též podán program, který je sice hezky barevný, ale jaksi... c'mon, lidi, jelikož barevná okénka vůbec nekorespondují s časy, bylo opravdu těžké se v tom vyznat. Než mi došlo, že se musíme orientovat podle umístění posledního řádku názvu přednášky, žila jsem raději s webovou verzí, protože tu papírovou jsme luštily ve třech a stejně jsme potom na Zahájení přišly o půlhodinku dříve.


Po vpuštění do prostor školy jsem byla příjemně překvapená pohledem kolem sebe. Pamatuju si, že jsem se na loňském Adviku cítila poněkud mimo mezi všemi těmi polonahými cosplayi. Lidem přetékaly různé části různými směry a mě to chvílemi opravdu připadalo jako soutěž o to, kdo ukáže víc kůže či nevhodnější partii. Na NatsuConu jako by zvítězila soudnost.
Na Infostánku jsme si vzaly papír s achievmenty, přestože jsme se o jejich plnění nakonec líně nesnažily, a já si došla pro předem objednanou publikaci Made in Japan. Bylo pro mě docela překvapením, zda tam na mě bude jeden výtisk čekat, protože jsem nikdy nedostala na svůj rezervační email žádnou reakci a nebyla si proto vůbec jistá, zda dorazil. Směna mých posledních peněz za knihu byla ale úspěšně provedena, což mě velmi potěšilo, bohužel mě to ale rovněž zanechalo finančně po zbytek dne absolutně na suchu. Protože který vůl si neuvědomí plnost své peněženky a jede na con s dvoustovkou? Který vůl potom smutně kouká u stánku na animefestí památeční kondom, zatímco mu Cathy odmítá na takovou blbost půjčit, když už vola založila kvůli krásné natsuconní placce?

Procházejíc chodbami, uzřela jsem známou tvář a zaparkovala u stánku Křehké Figurky, kde jsem vlastně tak nějak oxidovala po zbytek dne a její stanoviště zneužila i pro úschovu svých zavazadel. Figurka si pochvalovala, že nemusí za stánek nic platit, a dovezla své úžasné roztomilosti a tašky značky 4 z Tanku a Pes. A mě při pohledu na to všechno krvácelo srdce při myšlence na stav mých financí. U stánku jsem celkově zažila několik velmi milých setkání a propovídala spoustu času se skvělými lidmi~
"Člověk hledá záchod a najde Ely." - (nadšená) Veve
Nakonec mi byly dvě drobnosti uschovány na další den, yesss~
Z programu jsem se v pátek zúčastnila už zmíněného Zahájení a poprvé tak viděla Hlavní sál. Ten rozhodně nepatřil k největším, až mě to zarazilo, ale kapacitně byl nakonec dostačující. Zahájení bylo fajn hlavně kvůli epické české variaci na AMV Hell, tedy AMV Peklo. Musím říct, že nás tahle šestnáctiminutová lahůdka smíchy málem přizabila a doufám, že bude později k nalezení na internetu. Tohle totiž musí vidět i ostatní.
V osm hodin jsem se poté zúčastnila přednášky Japonské kanály 21. století od Lusi. Přečtení názvu a anotace ve mě zanechalo otázku, jak proboha může být něco takového podáno zajímavě, tož jsem byla zvědavá. Po úvodních několika slidech jsem si stále kladla ten samý dotaz. A potom Lusi spustila a dokázala, že i o kanálech se dá mluvit velmi poutavě a lze zaujmout každého posluchače. Skvělá přednáška prokládaná mnoha zajímavostmi a ukázkami z osobní sbírky.
Zůstala bych déle, ale už mi nebylo zrovna ejchuchu, tak jsem se akorát nechala velmi mile pozdržet trochou povídání a pádila domů.

Sobota slibovala hlavně v odpoledních hodinách velmi zajímavý program. Ráno jsem opět propovídala s Veve a Figurkou, když tu jsme v jednu chvíli zbystřily, protože jsme zaznamenaly, že si najednou všechny okolo procházející osoby nesou na papírových táccích jakési dobroty. Při bližším zkoumání to vypadalo na dobroty tradiční japonské. Tak jsem se vydala na průzkum a zjistila, že se na konci chodby objevil stánek Japonské domácí cukrárny a s ním i ohromná fronta, do které jsem se ihned zařadila, abych též něco ukořistila. Zatímco ostatní mlsající si stěžovali, že laskominy nejsou příliš sladké nebo chutí výrazné, mně ohromně chutnaly a tvrdím, že má mé okolí zhýčkané nebo chemií narušené chuťové pohárky. Trochu mi jen vadilo, že byly ve fazolové pastě anko tvrdší kousky, takže nebyly očividně fazole dobře rozvařené a tudíž jsem ráda, že jsem nepřespávala na místě, kde mnoho lidí smlsalo hromady téhle pochoutky a noc tedy musela být zajímavá O:)

Taijaki, moči, mačča mandžú, dango, dorajaki
Po této exotické svačince jsem natrefila na Zoey a byla jsem donucena jít pozvána na její přednášku Výroba idolů – AKB48, což byly vlastně vtipně a poutavě podané základní údaje o této skupině prokládané ukázkami. Mám ráda zejména Zoeyin sarkastický tón a průpovídky, takže jsem se bavila.
Figurčina přednáška Díla západních autorů o tom, jak Japonci adaptovali a místy pozměnili nám známé příběhy, byla neuvěřitelně nabitá informacemi a člověk jen přemýšlel, kolik toho nebožák musela načíst. Počátečních deset minut byla poněkud nervózní, ale poté se rozjela, vyprávění prokládala ostrovtipem a my se tlemili a vzdělávali zároveň, velmi zajímavé. Navíc, navždy si budu pamatovat, že Romea a Julii sežral strom!
Následoval přesun do Hlavního sálu na Grekovu přednášku Seiyuu a jejich svět. Pakliže by se člověk chtěl stát hlarcem (ha, dostávám nějaké plusové body za užití výrazu?), na přednášce se dozvěděl vše, co by případně potřeboval vědět. Kdyby byl tedy rodilý mluvčí snažící se prorazit v Japonsku, že. Velmi informativní, zábavné, skvělé. Cítím se blbě, když rok od roku stále jen opakuju podobné výrazy, ale seriously, jde v Grekově případě vůbec hodnotit jinak?

Jelikož bylo v místnosti s PC hrami i konzolemi stále docela volno a nebyl problém si něco zahrát, strávila jsem v různé společnosti docela dost času hráním Dungeons & Dragons. Poslední přednáškou dne se pro mě stala Triangle of Comics (v anglickém znění) od Kristiana Hellesunda, který hovořil o vzájemném vlivu komiksové tvorby západní a východní. Upřímně, lépe se mi pan Hellesund poslouchal loni. Tentokrát mi přišlo, že místy docela vařil z vody a snažil se vliv mangy napasovat úplně všude, i v případech, kdy sami autoři jakékoliv ovlivnění rezolutně popřeli. Opět bylo možné si s sebou odnést norský komiks zdarma~

V brzkém návratu do mého prozatímního domova mi opět zabránilo velmi milé večerní/noční povídání s Astrakem, Eldou a Hintzuem. Jelikož jsem ráno dovezla dva sáčky muffinů, a stále mi jeden zbýval a nikdo ho nechtěl, vyzvala mě Figurka, abych poslední kousek darovala "nejkrásnějšímu muži na NatsuConu". Přijala jsem challenge, ale poté jsem na to jaksi pozapomněla a dodatečně se tedy omlouvám hladové Eldě, která si sice doufám pochutnala, ale stala se tak nejkrásnějším mužem O:)
On ten pozdní návrat každopádně nebyl vůbec špatný – když jsem se konečně zvedla a dorazila na Pražského povstání, stanice metra byla absolutně pustá. Tak jsem přecházela sem tam, zpívala si a užívala si akustiku.

V neděli jsem dorazila pomalu se slzičkou v oku s vědomím, že se zábava blíží ke konci. V průběhu celého dne jsem se střetávala s naprosto úžasnými bytostmi, se kterými jsem se sbližovala desetinásobnou rychlostí oproti seznamování se ve "skutečném světě", jak už to tak na conech bývá. Nebudu vyjmenovávat, na někoho bych zapomněla a cítila bych se blbě. Akorát Totora musím vypíchnout, protože je absolutní poklad a jen tak z popudu mě i Cathy daroval krásnou handmade kanzaši ^^
Ely (s kanzaši ve vlasech): Hele, jakou mi dal Totoro krásnou kanzaši!
babička: Krásný! A co to máš ve vlasech?
Jelikož se nám nepodařilo objevit Malou tělocvičnu a tedy ani Burzu, v průběhu dne jsem se od začátku do konce zúčastnila pouze Bloku krátkých experimentálních přednášek, což ale rozhodně stálo za to. Kalisto nám s humorem vylíčila, jací jsou superhrdinové příšerní adoptivní rodiče, díky Yuffii jsme se takřka zalkli smíchy, zatímco nám byl popisován význam krabic a toalet ve hrách, Hintzu nás vtipně poučil, jak se nezlepšovat, a Sykysan to absolutně zabil vyprávěním o neschopnosti operátorů 1188 co se otázek o Japonsku týče. Kdyby vyšla i ta názorná demonstrace, to už bych asi slzela smíchy.
Po poledni už všechny stánky balily zboží a návštěvníci své saky paky, zatímco my se ještě nechaly Grekem poučit o tom, Jak dosáhnout přijetí přednášky na Akicon a následně se posadily na Zakončení a poslechly si feedback. A od té chvíle hrozně toužím vědět, co se dělo na Tombole.
Nu a potom? Dojemné loučení, objímačka, zamáčknutá slzička a počátek těšení se na příští rok. Protože jakkoliv teď budu znít absolutně trapně, pro mě byl letošní NatsuCon "best con ever".

Co se jinam nevešlo
Možnosti krmě: Hned vedle místa konání se nachází zdravá výživa, ale pochybuju, že to nadchlo někoho dalšího kromě mě. Celkově je v okolí školy několik snadno dostupných obchodů (Tesco), či restaurací. Ve školní jídelně mohl člověk zajít na několik druhů teplých, vesměs smažených jídel. Svůj stánek na místě rozložili MatchaTea Bar, což určitě potěšilo nejednoho ospalce, i Japamania. V sobotu se navíc objevila již zmíněná Japonská cukrárna, v neděli byla zase v patře k zakoupení rýže s nakládaným zázvorem, řasou, houbami a mnoha dalšími neidentifikovatelnými složkami.

Hygiena: Tohle nepotěšilo: dívčí záchodky v patře poznaly nedostatek toaletního papíru už první den večer (!), druhý den jakoby polovina kabinek očividně (a "nosočišně") zažila střet s několika lidmi se střevními problémy, jedna toaleta byla mimo provoz. Dole to bylo lepší. Co se večerní hygieny týče, Figurku zděsil střet se sprchami, a když mi o hrůzostrašném smradlavém zážitku plném studené vody referovala, tvářila se stále velmi pobouřeně, vyděšeně a mačkala mi u toho ruce.

Organizátoři: Úžasní. Sluníčkoví. Neuvěřitelně milí.

Klima: Počasí NatsuConu vyšlo jako na objednávku. Naprosto ideální klima, slabší sluníčko nebo zataženo, díky čemuž bylo po celou dobu festivalu ve všech prostorách skvěle dýchatelno a příjemně.

Technika: Osobně jsem nenarazila na žádný problém. Snad je jen trochu škoda, že člověk nemohl více využít "oficiální hashtag", když se kvůli nepřítomné wi-fi téměř nedostal na internet.

P. S. Zdravím milého dlouhovlasého muže, co "čte můj blog, ale nekomentuje" :)

15 komentářů:

Grek1 řekl(a)...

Děkuji za slova chvály a pokusím se si je i dále zasloužit. Stejně tak bych se rád zeptal, jestli jsem byl dostatečně srozumitelný a slyšitelný? Přeci jen jsem byl nucen zvolit rychlejší tempo přednesu.

Ohledně udělení bodu, musím říci, máš ho. Ačkoliv si stále nejsem jistý, že rozšíření pojmu vzniklého "japonskou logikou" aplikovanou na otrocký překlad slovního spojení do Češtiny je kladná věc.

hitomi řekl(a)...

Wow, taková rychlost! Já se k sepsání reportu dostanu nejdříve tak v úterý, jak se znám :) Každopádně jsem tě moc ráda poznala a mrzí mě, že jsem se neodvážila ozvat se dřív, jsem na tohle fakt hrozná -_- :) navíc jsem neustále někam odbíhala :) doufám, že na Akiconu bude pak více klidu a času :)

Clover řekl(a)...

Páni, ty jsi rychlík, napsala si snad úplně první report. =D Škoda, že jsme se míjely, doufala jsem, že Tě někde potkám, ale malé prostory v tomhle byly docela na škodu, člověk se snažil co nejrychleji dostat u bodu A do bodu B a tak nepotkal spoustu lidí. =/

hintzu řekl(a)...

Clover: Prdlajz rychlost, vždyť ji znáš, určitě část článku někde opsala, sama se na Natsu ani neukázala a teď jen dělá chytrou ;)

Akemi řekl(a)...

Tak nevím, jaké sprchy našla, ale ty, ve kterých jsem byla, byly super, nikdo tam nebyl celou dobu, co jsme tam byly my a voda byla kráásně teploučká :D
Na přednášce o západních autorech jsem nebyla, ale vím dobře, o jakém anime mluvíš, jedno z mála, které mě fakt rozbrečelo :DD
A myslím, že jsem tě několikrát potkala, ale jen jsi profrčela kolem :)

Křehká Figurka řekl(a)...

Akemi: Pochybuji, že jich tam bylo víc. (Krátký popis: - oprýskané zdi, nemožnost si, kde odložit oblečení - leda na mokrou zem-, umístění u tělocvičny vedle hromady pytle s odpadky) O vodě se bavilo i na Ukončení a teplou zažili asi 3 lidi. Chlapi to měli prej ještě horší (nebo jsou větší citlivky).

Zoey řekl(a)...

Proč si všichni stěžujete na toaleťák? Já na záchod chodila asi 10x denně, protože jsem neustále pila, aby mi náhodou neodešel hlas a musím říct, že pokaždé jsem toaleťák našla. Uznávám, že jsem jednou kvůli tomu prolezla všechny kabinky, ale má zvídavost slavila úspěch ;) Pak jsem dokonce v kabince našla vždy pro jistotu dvě ruličky papíru, takže opravdu nevím, kam jste na záchod chodili, ale podle nedostatku papíru, bych to typovala na nějaké křoví :DDD
Jinak proč teď jako jediná vypadám, že jsem tě donutila jít na svou přednášku a ta ještě nebyla ani zajímavá, nabitá plno hodnotnými informacemi a rozhodně ses tam nebavila jako na ostatních... jdu zamáčknout slzu a doufám, že se ti aspoň líbilo mé video v amv hell :DDD

Ely řekl(a)...

Grek: Seděla jsem v první řadě, takže slyšitelnost bez problémů, stejně tak se srozumitelností. Vůbec jsem nepostřehla, že by bylo tempo rychlejší, i když je zase pravda, že i já sama mluvím docela rychle, takže v tomhle možná nebudu objektivní :)

hitomi: Taky jsem moc ráda, že jsem tě alespoň na těch pár chvil viděla (a měla možnost si ochmatat tvé přenádherné šaty, muhahá~) Já... přiznávám, registraci na Akicon jsem jaksi zaspala. Fňuk :/

Clover: No to doufám, že je první, opravdu jsem se posnažila O:) Je mi moc líto, že jsme na sebe nenarazily :(

hintzu: Dobrá, s takovou z toho budu mít za chvilku i já sama psinu, dobrá práce :D

Akemi: Jé, pakliže jsem jen poletovala kolem, měla jsi mi klidně nohy podrazit, moc ráda bych s tebou prohodila pár slov ^^´

Zoey: Ale prdlajz, ty vůbec nečteš, co píšu. Ty tam vidíš něco úplně jiného! :D Člověk tě chválí a je tajným obdivovatelem tvého vyjadřovacího stylu a ty se cítíš kritizována, tse. Když se mi něco nelíbí, řeknu to, neboj. Víš, jak jsem ráda, že jsem byla vzdělána zrovna ohledně skupiny, o které jsme se předtím bavily v komentářích na FB? :)
Které video přesně to bylo? Každopádně, AMV Peklo se mi líbilo komplet celé, od začátku do konce, takže určitě ano :)

Tokyo Haru řekl(a)...

Vidím, že sis natsucon pěkně užila :) trochu závidím, taky jsem na něj chtěla, ale jaksi to už nestíhám :DDD. Prý na advíku bylo hodně odhalených lidí? :D To máš pravdu, ale vem si, že bylo celkem horko. :D Já bych si v tomto počasí neodvážila brát nic krátkého, ještě by mi nastydla, to si asi uvědomili i ostatní ;). Jsem slyšela, že Natsucon je od Advíku méně komerční a rodinný a asi na tom bude pravda. Jsem ráda, že sis tam našla spoustu milých človíčků :) Na to jídlo bych se vrhala skokem, když na to koukám :D

Lusi řekl(a)...

Ely: Díky za pochvalu přednášky, jsem ráda, že tě téma neodradilo :)

Zoey: Já na toaleťák taky vždycky měla štěstí. Když náhodou nebyl v kabince, byl vždycky (cca až do sobotního večera) v tom velkém válci vzadu u okna.

hitomi řekl(a)...

Jestli si zaspala, pořád se k nám můžeš nahlásit jako staffák, případně si přijít zapřednášet ;)

Anonymní řekl(a)...

Hahaha, taky zdravim :)
Nejdriv jsem zaregistroval, ze te oslovila nejaka slecna a slysel jsem neco o blogu. Tomu jsem nevenoval moc pozornost. Az pak jsem si vsimnul, ze tam nejaka slecna ma ruzovy vlasy a vypada jako nekdo na ty fotce, co mas tady :D

Nice report. Hod ho kdyztak na FB.

Zoey řekl(a)...

Ely: amv peklo se už začlo zveřejňovat a já k nemalé hrůze zjistila, že tam je hozen na mě kredit :D Do teď si vyčítám, že jsem s teplotou měla ten debilní nápad něco sestříhat, mám to moc dlouhý s málo razantním střihem, no neva, příště budu chytřejší a nebudu se nikam hlásit v nepříčetném stavu :DDD

Všichni co našli toaleťák: Jsme hold nejšikovnější! :D

Ely řekl(a)...

Tokyo Haru: To ano, na Adviku bylo tehdy horko, ale tam šlo spíše o odhalování v rámci cosplaye :) Tak doufám, že ti třeba příště čas vyjde a jedním z těch "milých človíčků" budeš i ty~

Lusi: Já děkuju za přednášku a skvěle strávenou hodinku :)

hitomi: Já to stále zvažuju, tak by mě zajímalo, či je ještě pro přednášející místo? ^^ Pak je tu taky možnost té pětistovky na místě, hmm :D

Anonymní: Ha, já věděla, že ta růžová bude dobrý poznávací znak :D Jen mám strach, abych potom někdy nepřišla bez ní a nebyla ostatními přehlížena.

Zoey: Tož už jsem koukala znovu, i na credits, a chválím tě + ti dělám *pat pat* po rameni :D Doufám, že něco vytvoříš i příští rok a to i bez té teploty :)

Grek1 řekl(a)...

Ely: Stále je možnost přihlásit přednášku na letošní Akicon. Stačí jen na mail program@akicon.cz zaslat její název, anotaci a obšírnou osnovu. Probere ji rada "zahořklých a moudrých". A ač je tématem letošního Aki Věda a technika, nemusí jej splňovat všechny přednášky.

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely