sobota 10. května 2014

Mezi dvěma pekly

Při pohledu do kalendáře bylo asi mnohým jasné, že jsem byla v uplynulých týdnech neaktivní z důvodů ryze akademických. Díky mé takřka dokonalé izolaci před internetovým světem je ale též možné, že někteří uvažovali o mém skonu. Každopádně, teď už mám ukončený třetí ročník, takže hurá zpět do blogového světa. Sice ne s plnými silami, protože mám momentálně dva týdny na načtení knih, naučení se všeho do japonštiny a psychickou přípravu na ten hrůzný zážitek státnic... raději ani nemyslet, jak to mám provést. Asi začnu sledovat anime Shirokuma Cafe, které je od doby, kdy se spolužáci potřebovali připravit na praxi ve firmě a přivyknout si na poslech japonštiny, hitem nejen v našem ročníku.
Dnešek ale každopádně ještě zabiju spánkem prokládaným hrou The Sims 3. Snažím se tak do klidovějšího stavu přivést tím, že já sedím u počítače, zatímco Simice chodí na univerzitu, aby ten přechod do domácího režimu nebyl zase až tak razantní. A v mezičase můžu opět sledovat, když už mi to zase s účastí na Animefestu nevyšlo, alespoň stream z Rotundy, yay ^^ Letošní přenos je tak kvalitní, že mi poklesla čelist. A záběry do publika jsou něco úžasného pro mou stalkerskou dušičku.

Jak se zdá při pohledu na Facebook a ostatní blogy, je očividně jakýmsi nepsaným pravidlem si svou kvalifikační práci vyfotit, takže tady je ten můj výtvor. Jelikož je naše katedra exot a nechává si pro své potřeby dvě kopie (zimní topivo?), museli jsme my, chudí studenti, kteří chtěli jeden výtisk na doživotní chytání prachu v knihovničce i pro sebe, vynaložit poměrně vysokou částku. Zejména máme-li v práci barevné strany. Stejně ale nechápu, za co jsem to vlastně platila, když mé stránky s reklamami s na kost vychrtlými Japonkami připomínají impresionistickou malbu.

Ono to vypadá poněkud nevyváženě s tím umazaným jménem, hmm.

Upřímně, nakonec s tou prací nejsem příliš spokojená, ale o to víc jsem pyšná na ostatní. Třeba taková Ayu stvořila tak úžasnou bakalářku o možnostech samostudia japonštiny pomocí moderních technologií, že bude její výtvor v upravené formě zveřejněn na stránkách katedry. Pokud vás tedy zajímá několik set (!) odkazů na použitelné internetové zdroje, můžete se už předem těšit~
Zkrátka a dobře se mnoho lidí z mého okolí pomalu ale jistě stává jakýmisi erai hito*. Jsou to sice lidé, se kterými trávím čas a vím, že mezi námi není zase tolik rozdílného, na druhou stranu jsou to pro mě ale zároveň vzory a jakoby lidé z úplně jiného, úspěšnějšího světa. A já svůj okruh těchto známých dokonce zdárně rozšiřuju. Byla jsem totiž v kavárně s Kavárnistkou! Narazily jsme na sebe při finišování náležitostí k ukončení ročníku a já jí pěkně vtíravě iniciativně skočila do úsměvu a představila se. Je to úžasné, jak si má člověk tolik co říct s takřka neznámou osobu jen díky společné známosti katederního profesorstva - opravdu jsem si s ní perfektně popovídala a skvěle se pobavila, je to hrozně milá bytost. Ve výsledku jsem opět zviklána ohledně budoucího zaměření. Nikdy nekončící dilema, přičemž vím, že rozhodnutí budu litovat tak jako tak.

Drobnosti ze světa kosmetiky
Když o zeleném Super Beblesh Balm Triple Function BB od Skin79 napsala velmi nelichotivě Dášenka, opravdu mě to nepotěšilo, protože jsem měla onen vzoreček při čtení jejího příspěvku zrovna položený na stole s tím, že ho o víkendu vyzkouším. Doufala jsem, že to přeci jen nebude taková hrůza. Je. To. Hrůza.
Nulové krytí a odstín běloba, který zkrátka a dobře nemůže sedět nikomu živému. Aby toho nebylo málo, zvýrazní jakoukoliv nedokonalost. Přirovnala bych ho k podkladové bázi a jako takový jsem ho nakonec musela také použít, protože s tímhle skutečně nešlo vyjít mezi lidi bez rizika, že by mi co chvíli někdo zkoušel nahmatat pulz. Pokud nad jeho koupí uvažujete, porozhlédněte se jinde a za tohle skutečně neutrácejte!
Mimochodem, může mi někdo vysvětlit význam slova "beblesh"? Nemůžu se zbavit dojmu, že jim do slova "blemish" zasáhl tiskařský šotek a kvůli zachování tváře se toho Skin79 drží vesele dál. Nevěřím verzi, že "blemish" je v Koreji registrovaným obchodním názvem.

Drobnosti ze světa nákupů
Naopak bych ale chtěla pořádně vychválit a doporučit obchod s japonskými sladkostmi, časopisy a roztomilými drobnůstkami Blippo, na který mě onehdá přivedla Křehká Figurka. Zkusila jsem od nich začátkem března objednat něco pro kamarádku.
Zatímco jsme si já i zákaznické oddělení Blippa mysleli, že se moje zásilka ztratila (samozřejmě si hověla na celnici, jak jinak), přestože vůči mě nemají žádné závazky a nečekají ode mě případně žádný špatný feedback ani nic podobného, rozhodli se mi okamžitě zboží poslat znovu. Za perfektní zákaznický servis tedy dávám palec nahoru a s čistým svědomím doporučuju Blippo i těm, kteří mají obavy z nákupů mimo eBay, který za provedený obchod ručí. I Blippo na nespokojence bleskově reaguje a snaží se jim vyjít vstříc.


*ne, mě prostě nenapadá, jak na to česky

15 komentářů:

Křehká Figurka řekl(a)...

Krásná bakalářka, hlavně to logo tam! To jsem ještě neviděla, ale je to velmi vkusné :) Snad mi o ní brzy nejlépe osobně poreferuješ, samozřejmě až ji obhájíš :).
Také jsem objednala z Blippa, takže to mám rovněž potvrzené. :) Sladkosti bych tam ale určitě nekupovala, raději bych zvolila candysan.com, o kterém jsem taktéž psala. Nicméně pro plyšáky a různé časopisy či blbinky je to fakt skvělé, za tu cenu a navíc, když se stihne období slev. :3
Všimla sis ale také toho divného převodníku cen, který tam mají? Úplně jiné hodnoty. :( Takže mě můj Gloomíček stál o 100 kč víc. Ale pořád jsem z něj happy, ačkoliv ho ještě nemám u sebe (doma ano - sestra říkala, že až po státnicích za odměnu, dřív se z něj těšit nemohu :D).

Polly řekl(a)...

tak ja som asi nejako mimo...ja som si nefotila bakalarku, ale az ten den, ked som sa bola dat "otitulovat" xPP
ale je super pocit ju dat zviazat a konecne pustit z ruk, nie?

Nicca řekl(a)...

Fuuuj, zase ty vychrtle japonky :D
Já jsem šla proti proudu a diplomku vyfocenou nemám :P Ale asi jsem jediná ze všech co znám.. :D

Ely řekl(a)...

Křehká Figurka: Děkuju, jsem ráda, že se líbí~ Osobně poreferovat? Já ti nevím, spíš ji můžeme třeba rituálně spopelnit, to bude větší zábava :D
Divného převodníku cen jsem si vůbec nevšimla O.o Ale stovka je teda opravdu hodně, to je mi líto. Ale tak jako tak je to pěkná motivace :)

Polly: Já ti nevím, jestli zrovna dobrý pocit... sleduju, jak tam spolužáci nacházejí chyby, bojím se to svoje "dílo" otevřít a jsem jen nervózní, co všechno se tam při tisku pokašlalo a co si tam chudák oponent bude moct zajímavého přečíst :D

Nicca: Hahaha, jelikož jsem tu bakalářku psala, abych na tenhle problém upozornila a tak nějak ostatní vyděsila a možná maličko znechutila, tvůj komentář mě těší xD A máš alespoň udělaný výtisk pro sebe, abyses mohla později chlubit vnoučatům, co jsi to splodila? :D

Shinigami řekl(a)...

DOWNLOAD LINK! DOWNLOAD LINK! DOWNLOAD LINK!
My obyčejní smrtelníci si chceme taky počíst, jak se krásné Japonky týrají hlady až k smrti! :D
BTW nemohla jsem si nevšimnout obrázku z mé milované Nany. Mně ani tak nevadila ta kreslená, tam lze její hubenost brát jako výtvarnou nadsázku, ale ta filmová s Mikou Nakashimou! V každém druhém záběru jsem si říkala, že by se ta Mika měla hlavně nažrat, jinak ty obří boty ani neusnese! :D Chtěla bych vidět, jak takové anorektické stvoření tahá elektrickou kytaru O.o

ledman řekl(a)...

Po nás chtěli odevzdávat taky dvě (tuším jedna je pro oponenta), kopii pro sebe ale mám normálně v termovazbě, desky mi přišly zbytečné, moc se není čím chlubit :)

Anonymní řekl(a)...

ahoj, chci se zeptat kolik jste toho tak asi z té japonštiny za ty tři roky probrali? jakou máte asi úroveň japonštiny ...N3, N2? nebo spíš kam jste došli v nějaké učebnici....a ještě otázečka, jaký je přibližně průměrný věk studentů, jsem už o něco starší, ale chtěla bych si udělat bakaláře z japa, tak abych tam nebyla jak postarší stařenka kdyby to náhodou klaplo...díky

Ely řekl(a)...

Shinigami: Moc brzo, moc brzo! :D Ještě ani nvím oponenta, natož aby to bylo na internetu. A přestaň se těšit, je to blábol, je to kvalifikační práce! :D
Naprosto souhlasím, když jsem se dívala na film, opravdu jsem těžce nechápala, jak to můžou pustit na obrazovky a proč to nikomu nevadí. Bohužel to by se do té práce montovalo trochu hůře, takže jsem zvolila zmínění alespoń té kreslené podoby. Dodnes si ale pamatuju teňoučké ruce od Miky O.o

ledman: Vůbec mě nenapadlo zvolit pro domácí kopii skromnější kabátek, jsem tele ^^' Nakonec se ale ukázalo, že jsem měla sakra štěstí a udělala jsem objednávkou tří dobře, protože jedna z nich v sobě měla chybu, což by mě rozhodně nepotěšilo, kdybych měla jen dvě a musela ji s chybou odevzdat. Tak jsem škole zanechala ty správné a domů si vzala mrzáka O:)

Anonymní: Nedokážu si představit, jak bych ti měla přiblížit, co všechno jsme probrali a musím říct, že i úroveň se docela různí v závislosti na tom, kolik tomu studiu dáváš. I když nečteš nic mimo studijní materiály, ale jsi opravdu poctivec, budeš mít ve třeťáku úroveň N2. Pokud jsi akční i mimo rámec školy, budeš mít klidně N1, takové též máme (například kolegu Astraka). Pokud jsi méně studijní nátury, možná dosáhneš pouze N3. Učebnice žádné nemáme, W-sensei si momentálně tvoří vlastní skripta :) Průměrný věk je kolem dvaceti, naprostá většina studentů jde rovnou ze střední školy, ale máme tu i o pár let starší ročníky, protože třeba taková spolubydla Ayu už japonštinu dělá jako druhou výšku ;)

kavárnistka řekl(a)...

hej, takhle mi kazit imidž! Já jsem přece nevlídný, neustále nabručený a zahořklý asociál :D
Ale taky jsem tě ráda poznala :)
btw moje diplomka už je na netu, takže tvoje nejspíš taky (?)

Tokyo Haru řekl(a)...

Ano ano bakalářská práce na to nechci ještě ani pomyslet. Chápu tvou neaktivnost, když jde o studium, tak člověk musí okolní svět vypnout. Jaké téma sis vybrala k bakalářce, ptž to vypadá moc zajímavě :). Rozhodně bych si tvoji práci ráda přečetla :), aspoň je to téma, ke kterému máš blízko. Vidím, že je to psané v češtině..už jsem si říkala, že by na vás neměli takový nároky a nutili vás to psát v japonštině :D. Jj to jsem si taky všimla, že se odevzdávají dvě kopie prací, kde na to člověk má brát peníze viď. Moc děkuju za odkaz s tou stránkou na sladkosti :)

Ely řekl(a)...

kavárnistka: <3 Aha, máš pravdu, nevěděla jsem, že při prohlížení STAGu jsou kvalifikační práce přístupné i obyčejným smrtelníkům, děkuju za upozornění ^^' Tož kdo chce, najde si to, no (↓) Fňuk, moje veřejná potupa je na spadnutí :D

Tokyo Haru: "Ženské tělo očima Japonců v kontextu poruch příjmu potravy" a je to ještě horší, než jak to zní! :D
Ó bože, takže povinně všeci, co si to chtějí přečíst, tak budou prosím pěkně číst jen Závěr a nudný balast uprostřed přeskočí, ano? A kdykoliv najdou chybu, nebudou mi o ní říkat, prosím, já už se hlavou do stolu namlátila až dost. Třeba i při dvacáté kontrole poté, co to přede mnou redigovalo i několik dalších lidí, kdy jsem přitom stejně našla chybu hned v první větě :D

Všichni známí si myslí, že musíme psát v japonštině, a já se nejprve vždy rozesměju, ale následně vždy poněkud vykulím oči a vyschne mi v krku, když si uvědomím, jaké by to asi bylo. S mojí prvákovskou gramatikou, ehm :D

Tokyo Haru řekl(a)...

To zní moc zajímavě. Prosím tě, každý dělá chyby. Čím je to delší, tím víc je člověk nepozorný. Já dělám chyby všude i na blogu. To věřím, že se ti to už nechce opravovat. :D Neboj, na žádný nedostatky poukazovat nebudu. ;) To by bylo asi dost drsný, kdybys to musela psát v JP, no aspoň že tak :))

Lucy řekl(a)...

Vy můžete psát bakalářku v češtině? :O

Ely řekl(a)...

Lucy: No tak když se učíš nějaký jazyk, kor takhle odlišný, dva roky a několik měsíců, tak v něm asi diplomovou práci nenapíšeš :) Teď jsem ale dokonce viděla, že někdo psal i na AJ magisterku v češtině, takže jde asi vše, prostě jak se ti lépe pracuje ^^

Lucy řekl(a)...

U nás to teda nejde :D Hodně lidí by chtělo, ale prostě anglicky nebo německy, takže pro mě to byla snadná volba :D

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely