středa 5. března 2014

Poněkud nešťastné Japonské jaro

Toto pondělí v Olomouci odstartovalo Japonské jaro. Akce, na kterou jsem se rok nedočkavě těšila, započala přednáškou W-senseie o Kjúšú, na kterou jsem byla rovněž natěšená jako malá. A nakonec se nemohla účastnit, stejně jako dalších bodů programu tento týden. Stejně jako jistě úžasného studentského divadla týden příští, protože čtvrteční večer budu trávit ve vlaku, abych si mohla hned v pátek časně zrána zahřívat židli na ortopedii.
Článek datluju prsty pravé ruky, na levou jsem totiž velmi nešťastně v sobotu spadla při bruslení. Schytalo to rameno, zřejmě i lopatka a já se jen tak tak vyhnula operaci. Je mi hrozně smutno a mám pocit, že si posledních pět let někdo, kdo nahoře spravuje kartotéku u mé složky vytrvale plete razítko "radost" s razítkem "bolest". Nevím, jak úspěšně dostudovat, ani jak napsat bakalářku, ale ještě nehodlám propadat depresi. Vlastně vás chci hlavně jen pozvat na další zajímavé akce a přednášky Japonského jara, pro případ, že jste nic netušící Olomoučtí, nebo alespoň v příštích dnech do našeho univerzitního města budete mít cestu :)


Musím se ovšem přiznat, že tohle pro mě nevyvedené Jaro asi bude poslední, které prožiju se statusem studentky japonské filologie. Měsíce a měsíce jsem nad tím uvažovala a nakonec podala dvě přihlášky. Angličtina a pro jistotu i japonština s tím, že už jsem ale patrně vnitřně rozhodnutá vrátit druhý zmíněný obor do stadia koníčku a večerního samostudia a sebevzdělávání. Mé okolí mě za to bude nejspíš díky mým dosavadním výsledkům proklínat a zatracovat, ale já to tak zkrátka cítím. A celý život jsem chtěla dělat věci tak, jak je cítím, jakkoli iracionální se mohou lidem s jejich rozdílnými životy zdát. Nechci něco studovat jen proto, abych nezklamala lidi, na kterých mi záleží a které mám ráda. Sice mi hrozně moc budou chybět určité hodiny, určité okamžiky (jako například onehdá, kdy W-sensei názorně předváděl několik sloves typu "smrt nudou" - "mrtvola" na stole, na židli a podobně... nebo když má někdy povídavou a vypráví své kouzelné historky~) a někteří lidé... Uvidíme.

Jestli mi tento týden ale něco ukázalo, že i v těch nejhorších chvílích na mě čeká nějaká radost, byla to včerejší pošta, přesněji jedna obrovská obálka. A za tou obálkou i radostí stojí zase jednou Šavrda, poklad největší a člověk s obrovským srdcem snad ze zlata. Nic takového jsem nečekala a musím se přiznat, že jsem do roztomilé obálky s Hello Kitty nejprve zvědavě a nevěřícně dloubala prstem a sledovala, jak se papír vrací zpět do původního tvaru, díky čemuž mi bylo po chvilce jasné, co se skrývá uvnitř. Tak nádherný, tak roztomilý! Nejraději bych ho snědla ^^ Šavrda si s králíčkem a jeho balením i přiloženým dopisem opravdu neskutečně vyhrála. Ještě jednou obrovsky a od srdce děkuju <3

A ještě bych snad pro zajímavost zmínila, jak jsem pravděpodobně ostrouhala. Včera za mnou rozjařeně vtrhl bratr s informací, že právě koupil dva foťáky, ať prý se jdu podívat. Studujíc fakturu a divíc se zvolené červené barvě přístroje, skutečně mě zaskočila až celková částka, totiž 30,-. V CZC to patrně někdo popletl a fotoaparát v hodnotě tři a půl tisíce skončil v nabídce za patnáct korun. Objednala jsem si dva. Jelikož to ale na stránkách nechali opravdu dlouho a nákup provedli rovněž téměř všichni naši známí, dnes se obchod projevil jaksi bez sebeúcty a začal objednávky telefonicky stornovat. Naše rodina jim to z čiré zvědavosti a zlomyslnosti nebere a zákeřně očekává další postup. Chci své foťáky, bé~

P. S. Nedovedete si představit, jak dlouho mi trvalo tenhle článek napsat. Na pravé totiž od zkouškového zlobí vazy.

14 komentářů:

Dášenka Boušková řekl(a)...

Sice se osobně neznáme, ale stejně ti budu držet palce ať je ti lépe a ať už se rozhodneš jakkoliv, myslím že to ostatní pochopí. Je to jen tvá věc a jak sama říkáš, nutit se do něčeho co nechceš by bylo hloupé. Tak dlouhej ten život zas není aby jsme dělali věci co nechceme.
Mě třeba taky spousta věcí baví, ale víc si je užívám pokud se do nich nenořím hlouběji a pokud se jimi nehodlám živit.
Všichni králíčci světa ať střeží tvé štěstí.

hitomi řekl(a)...

Tedy takový nepříjemný úraz hned z jara, to Ti vůbec nepřeju! :( Já jsem ráda, že se alespoň trochu umoudřilo počasí a sem tam mi sluneční paprsky vlejí do života trochu toho optimismu.
Rozhodně ale jdi za tím, co sama chceš a věř své intuici a citům. Budeš to jen ty, kdo se bude muset pak v budoucnu vypořádat se všemi následky svých voleb a ze své zkušenosti vím, že nechávat se okolím tlačit do rolí, které ti nesedí, nepřinese nic moc dobrého. Takže se drž a stůj si za svým! Přeji Ti hodně štěstí a hlavně brzké uzdravení :))

Křehká Figurka řekl(a)...

To je zase sloh! Vážně koukám, žes to dokázala napsat! :) Na JJ se těším, ačkoliv jsem si nejspíš nevybrala správný den....fakt jsem se neuměla rozhodnout, co si vybrat a na co jet (škoda, že se tam nemám u koho ubytovat :().
Dříve bych se možná divila, že končíš se studiem japonštiny (nebo ráda bys skončila), ale znám hodně lidí, co odešli od svých velkých nejen zájmových lásek a nakonec jim je líp. Takže ti přeju moc štěstí v nalezení sebe sama :) ^^ Králíček od Šavrdy a dokonce i ta visačka je opravdu úžasná. Roztomilost(-)sama :3. No a s tím foťákem to fakt pobavilo :D Vaše rodina je skvělá :D:D:D ....nezapomeň informovat, jak to dopadlo :D

Kittyn S. řekl(a)...

Hrozně moc ti přeji, aby tě už potkali jen hezké věci !
A zrovna včera jsem o Japonském jaru přemýšlela, kdy že vlastně je =D Škoda, že je pro mě Olomouc takhle z ruky, ale třeba se poštěstí a já tam konečně zavítám ^^ A králíčci jsou roztomilí již ze zásady. ^^

Kaja Kamisama řekl(a)...

Ach, to je tak nešťastné, mrzí mě to ._.
Smekám před tvým komplikovaným ťafáním.
Uzdrav se! A ať ti to studium vyjde :3

Polly řekl(a)...

to mi je luto s tou rukou..... x//
ale čo sa týka tých pocitových rozhodnutí, tak tomu fandím! ... tie rozhodnutia sú určite najlepšie, bezohľadu na to, čo vravia pragmaticki ludia.

Ely řekl(a)...

Dášenka: Mnohokrát děkuji za tvou podporu a milá slova, jsi moc hodná <3

hitomi: Děkuju za přání štěstí i brzkého uzdravení a hlavně za radu - určitě jí poslechnu (zvlášť když vím, že ty víš, o čem mluvíš) a intuicí se řídit budu~ :)

Křehká Figurka: Je to na jednu stranu úžasné (pro Olomoucké), na druhou stranu hrozně pitomé (pro přespolní), že jsou skvělé akce Jara rozprostřeny téměř na celý březen. Naprosto chápu tvé rozladění :(
Já nemám ani vyloženě radost, že s japonštinou skončím (mám ji opravdu ráda), ale oboje už prostě dál nezvládnu a při srovnání a z hlediska, co chci dál v budoucnu dělat, vítězí angličtina a na japonštinu už nezbývá místo :/
Objednávku foťáku stornovali po emailu, nicméně ve stavu objednávek na účtu to stornované ještě není, tak já fakt nevim. Nakonec z nich třeba ani nedostanu zpět peníze xD

Kittyn S.: Jsi zlatá, děkuju <3 Poštěstí se ti určitě na přesrok :)

Kaja Kamisama: Děkuju za smeknutí (vážně potěší, že to někdo ocení :D) i za milá slova <3

Polly: Taky si myslím a jsem ráda, že se mnou tolik z vás souhlasí~ :)

Georgiana řekl(a)...

:D to s těma foťákama je teda sranda, doufám, že updatneš, jak to dopadlo, ale asi vám to nedají, no, i když to za tu cenu nabízeli. Asi by to bylo pro právníky.
Jinak doufám, že se ti bude brzy dařit lépe :)

Nicca řekl(a)...

Ely, přeji brzké uzdravení (obou rukou samozřejmě) :) A do oboru si nenech od nikoho kecat a jdi si za svým (Tak nějak podvědomě soucítím se skupinou která je pro japonštinu, ale vím že to prostě není správné). Držím palce ať vše hezky zvládneš. :)

Akiyama Kara řekl(a)...

Na tu přednášku o Kjúšú jsem chtěla, nicméně pak mě skolila nějaká hnusná chřipka. Už třetí rok si říkám, že tam prostě musím jít, ale buď mám školu, trénink, nemoc, nebo jsem někde pryč. :/ Ale ráda bych šla na divadlo i oblékání kimon (když bych ráda vlastní, tak se to musím nějak naučit :D), takže doufám, že letos bude alespoň něco. :D
Ten králíček je mimochodem boži. =3

Ely řekl(a)...

Georgiana: Skutečně to stornovali, achjo. Nový občanský zákoník jim bohužel nahrává, dříve by mi to opravdu museli prodat :(
Děkuju, jsi moc hodná :3

Nicca: Moc děkuju za laskavá slova <3

Akiyama Kara: Á, to je škoda, že ti to nevyšlo. A ohromná smůla, že je to tak už třetím rokem :( Divadlo bývá každoročně nejlepším bodem programu, tak snad ti už bude dobře a budeš se moct zúčastnit :)
Je kouzelný, že? ^^ Šavrda je bůh :3

Lucie Škrabalová řekl(a)...

Tak to mi je líto, je smutné, když se člověk těší na nějakou akci a stane se mu to tohle, ale na duhou stranu, alespoň to nebylo nic vážnějšího, člověk na tom asi musí najít vždy něco pozitivního. Tak ať se rychle uzdravíš, věřím,že studium i bakalářku úspěšně zvládneš :)

Jinak králíček od Šavrdy je opět neuvěřitelně milý a roztomilý, :3

Hmm, to s tím foťákem je opravdu zajímavé, asi bych také neodolala :D

kavárnistka řekl(a)...

Na jednu stranu mě mrzí, že naši malou japanologickou komunitu opouštíš (než jsme se vůbec stačily potkat), na druhou stranu znám dost lidí, kteří udělali to samé, protože cítili, je to pro ně prostě není to pravé, a teď jsou šťastní, že to udělali.
Tak hodně úspěchů do budoucna :)
A brzy se uzdrav!

Ely řekl(a)...

Kůzle: Máš vlastně pravdu, asi to mohlo dopadnout mnohem hůře, kdybych se nerozhodla obětovat ruku a nevsunula ji pod sebe ^^' Moc děkuju za povzbuzení :)

kavárnistka: Opouštění zní děsivě definitivně, nazvala bych to spíše vzdálením se, nebo udržováním si drobného odstupu :D (No ale nedělám si iluze, všichni tušíme, jak mě to znova chytne přesně v tu vteřinu, co nastoupím na angličtinu.)
A dost, až tě příště zase minu na chodbě, nejen, že se na tebe usměju, ale pěkně za tebou zajdu tě pozdravit, abychom alespoň toto napravily! :D
Děkuju <3

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely