úterý 25. března 2014

Jedna ruka netleská

Možná si vybavíte, jak jsem si tu naposledy stěžovala, jak se letošního Japonského jara nemůžu zúčastnit. Že jen sedím doma, pěstuju si sval na pravé ruce a urážím mnohé rohy či kusy stěny, které se mnou přijdou do styku, zatímco se ve škole odehrává program, na který se já tak těšila. Můj kontakt s čímkoliv japonským byl násilně přerušen a to takřka dokonale - z důvodu návštěv doktorstva a nucených časných návratů domů jsem totiž nechodila ani na hodiny. Veškerá má energie byla věnována tvorbě bakalářky prsty pravé ruky. Tuto činnost se mi naštěstí daří zdokonalovat a nedostatky budu moct vypilovávat ještě tři týdny nejméně.
Denně načítám haldu studií o děsivém rozsahu stravovacích problémů Japonek a snažím se ignorovat, že si statistiky kolikrát protiřečí (beru to formou "nehodící se škrtněte"). Jsem zhnusena jak médii, tak mnoha aspekty japonské společnosti. Myslím, že nejlepší metoda léčby optimistického nadšení nějakou kulturou je začít danou filologii studovat. Tož se takhle denně hodiny mračím na monitor a život ubíhá kolem mě.

Akce Jara jsou ale naštěstí nahrávány a zaznamenány tak nejen pro příští generace, ale i pro moji "slightly crippled" osobu, jak mě vtipně nazývá jeden můj vyučující, na jehož hodiny se dohrabat zvládám. (Též "broken person" a při počítání osob v naší pracovní skupince jsem brána za půlku normálního jedince.) Moje důvěra ve schopnosti našeho japonštinářského divadelního souboru se ukázala být již tradičně oprávněná - Sněhurka a sedm samurajů nezklamala, a to ani ze záznamu. O kvalitách hry jsem nepochybovala ani ještě než byla zveřejněna na Youtube, po minulém příjezdu na kolej na mě totiž na stole čekal slovník, který byl na místě konání distribuovaný. A už ten mě málem zabil.


Obávám se, že mudlům bude i navzdory vysvětlujícím popiskům u videa mnoho kouzelných narážek a podobných skvostů unikat. Scéna s termoskou, narážky na profesorstvo... studenti jiných oborů pravděpodobně budou tápat i u drobných výslovnostních legrácek typu nahrazování písmena L za R, u pojaponštěných novotvarů nebo využívání specifické japonské gramatiky, kdy bylo například s pomocí "trpitelského pasiva" vykouzleno božské "polijeraremašita". Proto sdílím hlavně pro úzkou skupinu zasvěcených a ostatním se omlouvám, že zůstanou o tento skvost ochuzeni. Zároveň si ovšem dovolím jim poradit: pakliže chcete vidět ztělesnění kreativity, překlikněte na 52:00 a sledujte epický souboj!~


Mimochodem, je to naprostá blbina, ale jedna věc mě před několika dny z mého nicnedělání vytrhla a královsky pobavila: všimla jsem si, že na mě odkazuje jakési japonské pekařství Little Mermaid. U odkazu na novinky z jejich obchodu se jaksi nepochopitelně překlepli a posílají zvědavé zákazníky... ke mně! No, tady si tedy menu rozhodně nepřečtou, nebožáci. Mám tak nějak dojem, že tady ještě chvilku na nic zajímavého nenatrefí nikdo. A to mě opravdu moc zlobí a omlouvám se za to.

7 komentářů:

Shinigami řekl(a)...

Hned na začátek přeji tvé tlapince brzké uzdravení a té druhé, aby ten nápor s bakalářkou zvládla bez újmy :) Mimochodem na tu tvou práci začínám být velmi zvědavá, bylo by možné si ji někdy později přečíst? *pěkně prosí, smutně kouká*

Jako jedna z mudlů bohužel nedokážu slovník patřičně ocenit, ale "zvukomalba bodnutí nožem či dýkou" mě pobavila i tak a epický souboj rovněž :D Banzai, banzai... :D

Nicca řekl(a)...

Pika pika (pikachuuuu) :D Konečně vím co to má znamenat.. :D
Jinak super ztvárnění souboje a hlavně to jiskření (dřevěných? mečů) a ta krev :P
A hlavně přeju brzké uzdravení Ely

Křehká Figurka řekl(a)...

Už potřetí za dnešek tady vkládám komentář, tak snad se zobrazí!!!! (Konečně!)
Bobátko Ely, jsem moc nerada, že ses stále nevyléčila. Doufala jsem, že je to s pacinkou lepší. Opravdu nechápu (ale jsem zároveň ráda), že jsi s druhou packou dokázala tak moc napsat, aniž by ti umřela.
To s tím pekařstvím mi připadá neuvěřitelně vtipné, zajímalo by mě, jak se tam odkaz na Tvůj blog dostal :D:D

Ely řekl(a)...

Shinigami: Tlapky děkují za přání <3
Jestli na ní budu alespoň trochu pyšná, dám pak na ní odkaz. Ovšem čtenář musí chápat, že je to jen hloupá bakalářka plná nudných keců a všechno moje rozhořčení a skutečně zajímavé věci v ní vyjádřit nemůžu m=_=m Plánovala bych potom spíš nějakou přednášku na některém z conů, bude-li mi to umožněno :3

Nicca: Jsem moc ráda, že video pobavilo :) Děkuju <3

Křehká Figurka: Děkují za trpělivost s odesíláním komentáře, to by mě zajímalo, co to Blogger tropil O.o
Ono se to prý hojí skvěle, takže lepší to je, ale je to naprosto debilní zranění, no :(
Mně by to s tím pekařstvím mohl též někdo vysvětlit, smála jsem se jako pošuk, s prominutím :D

Polly řekl(a)...

neprijemne, prajem plne zdravie co najsôr... prepac, ale ten preklep v nazve, ktory k tebe vedie zakaznikov ma trocha pobavil :D tomu sa vravi "navstevnici zadarmo" :D

Lucie Škrabalová řekl(a)...

Snad to bude už jen lepší, je k nevíře, co takové zranění dokáže způsobit za paseku. Moc se mi líbí ta pasáž - nehodící se škrtněte, protože přesně takto jsem také musela postupovat ve své bakalářce, neb výzkumy si neskutečně protiřečily a záleželo pouze na tom, jaká agentura je prováděla.

Tak ať se ručka co nejrychleji zahodí a ty můžeš dál bez starostí pokračovat. BTW - bude někde bakalářka k přečtení?:)

Ely řekl(a)...

Polly: Děkuju za milé přání~ Vůbec se nedivím, že tě překlep pobavil, akorát nevím, co si tu oni ubozí "návštěvníci zdarma" počtou :D

Kůzle: Uff, tak to jsem ráda, že nejsem jediná, kdo byl nucen volit podobné řešení O.)
Děkuju, jsi zlatá, snad to bude opravdu brzy v pořádku <3
Bakalářka bude tuším k přečtení na stránkách katedry a pravděpodobně na ni sama odkážu, až se tak stane, ale jak jsem teď odpovídala Shinigami, "čtenář musí chápat, že je to jen hloupá bakalářka plná nudných keců a všechno moje rozhořčení a skutečně zajímavé věci v ní vyjádřit nemůžu", takže uvažuju spíše nad nějakou přednáškou podobného zaměření :3

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely