neděle 23. února 2014

Murakami má další šanci, kočka má housle a Japonky vysportovaná lýtka

Milovníci Harukiho Murakamiho asi budou vědět, že Kaze no Uta o Kike (風の歌を聴け) je autorova prvotina - vlastně první část trilogie, kterou doplňují ještě knihy Pinball, 1973 a Hon na ovci. Je to takové teňoučké nic, které bylo poprvé vydáno v literárním magazínu Gunzo. Kniha byla sice přeložena do angličtiny, ale nikdy se nedostala do prodeje v anglicky mluvících zemích. Sehnat ji v originále je tedy asi jedinou možností, jak se k ní dostat.
Když jsem před nedávnem po dlouhé době navštívila jistou internetovou aukční síň, přímo před očima mi odtikávaly poslední vteřiny aukce s několika přihozenými centy, poštovným zdarma a právě touto knihou.

S autorem jsme si nikdy moc nesedli, mám vůči jeho dílům určité výhrady, jak si mohou mí dlouhodobí čtenáři pamatovat. Ale vezmeme-li v potaz, že mnou vyhledávané tagy samozřejmě neměly s literaturou vůbec nic společného a celkově bylo objevení takové aukce hrozná náhoda, musíme stejně jako já tehdy dojít k závěru, že to byl prostě zásah shora. Tož jsem to takto pojala a dodatečně si říkám, že bych si na blog měla asi přidat štítek "Oškubání prodejce". A nebo "Žádnej review, jen óda na balíček, nemám čas číst".

 
Příběh vyprávěný 21 letým mladíkem se sice rozkládá na pouhých malinkých 130 stranách, je ovšem rozdělen na 40 kapitol, díky čemuž myslím nebude těžké se k četbě donutit. Wikipedia tvrdí, že je úplně o tom samém, o čem jsou Murakamiho ostatní knihy - psaní, studentské hnutí, vztah a ztráta, západní hudba... Docela se tedy obávám, že se mi potvrdí můj názor na tohoto autora, který by šel vystihnout větou "Četl-li jsi jednu Murakamiho knihu, četl jsi všechny". Na druhou stranu je to patrně poměrně pozitivní zpráva pro všechny začínající spisovatele. Napíšete-li jednou úspěšnou knihu, celý život můžete psát to samé v bleděmodrém a publikum vás bude milovat.

Miniaturní teňoučká knížečka dorazila v obrovské obálce, zabalená tak, že by snad odolala i jadernému útoku. Vysvobodila jsem ji z kartonového obalu a umístila na jeden ze dvou komínků četby rozkládajících se před mým nočním stolkem, kdybych náhodou někdy chvilenku nepsala a měla pár minut na čtení. Krom bakalářky tu mimochodem mám rovněž jako touhle dobou již tradičně otevřený dokument s rozepsaným článkem do animefestího časopisu, proto mám skutečně co chvíli chuť od toho všeho vstát a jít změnit činnost, například na to čtení. Nebo jít mlátit hlavou do stěny, opakujíce, jak jsem tupá a srozumitelného projevu neschopná.

Omlouvám se za barvičky, ale během focení začaly z nebe padat sněhuláci.
Nejlepší je na tom stejně ta záložka O:)
Má spolubydlící a spolustudující děvčata se tento týden skutečně pochlapila a i jejich poličky zaplnila nová literatura. Ayuku mimo jiné zakoupila knihu Současná hovorová řeč mladých Japonců (dílo vedoucí japonské sekce naší katedry a jedné z vyučujících), kterou zmiňuju hlavně proto, že se chci podělit o opravdu kouzelný obrázek na titulní straně. Aneb jak ilustrátor oné publikace znázornil japonské pouliční styly, zejména lolita módu :D Samotná kniha jinak vypadá skutečně zajímavě. A zábavně, zejména když Lucí předčítá příkladové věty typu "Ta má ale vysportovaná lýtka!".


A koukněte, jakou krásnou dokladovku (původně pouzdro určené pro lístky a doklady na zájezdy) jsem si pořídila. Je nepraktická, pro mé účely velká jako kráva, cena nebyla nikterak úžasná a stejně se do ní nevejde tolik věcí, kolik bych potřebovala... ale je to cute, růžový, puntíkatý a tak budu po několik příštích let spokojeně ignorovat, že mi vyobrazený opeřenec tvrdí, jakou se "můj výlet stane šťastnou vzpomínkou". A kapybary se už dlouho nefotily a tvářily se, že je jim to líto, tož jsem je vyblejskla~


11 komentářů:

Křehká Figurka řekl(a)...

Fňuuuuuu ty tvoje úlovky jsou vždycky tak....LEVNÉ! Taky bych chtěla vidět takové aukce a ano ještě bych jim chtěla rozumět :D.
Kniha o hovorové řeči se mi dostala do rukou před půl rokem (zlatá Vědecká knihovna v Ostravě), ovšem čirou náhodou a početla jsem si, ačkoliv nemám k japonštině extrémně vřelý vztah z důvodů neznalosti.
Mega dokladovka by se mi opravdu hodila :D, ale k mé smůle jsem si nejspíš objednala malinkou. Kladně hodnotím design té tvojí a snad tě to vnitřně přemluví a budeš spokojená :P :).

Polly řekl(a)...

je to pravda, nerobi to iba Murakami...to je to iste ako napr. King - more jeho hlavnych postav su spisovatelia... a viac knih konci poziarom...

Dášenka Boušková řekl(a)...

Jé to je skvělá náhoda, mě právě před pár dny dorazili obaly na pasy. Jeden s Totorem a jeden s Maneki Neko a říkala jsem si že udělám miničlánek.

Shinigami řekl(a)...

To je zajímavý a já miluju Murakamiho právě proto, že každá jeho kniha je úplně jiná :D (teda aspoň ty, co vyšly v češtině)

Ely řekl(a)...

Křehká Figurka: Asi na mě dohlíží nějaký soukromé božstvo levných nákupů, nebo já opravdu nevím :D Nepřekvapuje to pouze tebe - i mě vždycky takový úlovek tak hrozně potěší, že není vzácností vidět mě poskakovat bytem sem a tam, dusot doprovázejíc radostnými výkřiky xD
Všichni přebalují doklady! Já, spolubydla, ty píšeš, že sis nějakou objednala, Dagmar se taky zmiňuje... tož toto je fakt divná náhoda :D

Polly: King toho napsal taková kvanta, že by byl asi skutečný zázrak, kdyby se po čase nevykrádal, řekla bych :D Ale jeho bohužel nemůžu hodnotit, nikdy jsem neměla tu čest ^^'

Dagmar: Jů, už se tedy na něj moc těším~ Zároveň se však poněkud obávám, že po zhlédnutí tvých fotek tiše prokleju svou růžovou kostku a budu ti závidět tvé kouzelné roztomilosti, jak už to tak bývá :D

Shinigami: Sakra, já se konečně musím k nějaké jeho další knize dohrabat, abych si rozšířila obzory a srovnávací možnosti! Stále mám na seznamu Konec světa a Hardboiled Wonderland, které jsi mi doporučila, ale poslední semestr třeťáku je člověk tak nějak rád, že stačí dýchat, natož číst... ale stále na to myslím, přísahám! :3

Astrak řekl(a)...

Z nějakého důvodu mě vždycky při pohledu na podobné publikace, jako je ta od Barešové (se divím, že se za ten obrázek nestydí... i když možná ano:D), jímá hluboká skepse. Nevím proč.:D

Ely řekl(a)...

Astrak: Podrobněji vysvětlit, prosím :D

Akiyama Kara řekl(a)...

Ta kniha by mě zajímala. 3:D Co se Murakamiho týče, tak jediná knížka, kterou si možná ještě přečtu, je Afterdark, ale jinak mi to přijde takové na jedno brdo. :/

Ely řekl(a)...

Akiyama Kara: Afterdark mi taky několik lidí už doporučovalo, že se prý od ostatních Murakamiho knih liší, takže to je určitě dobrý plán :)

Nicca řekl(a)...

Tak ta titulní strana Současné hovorové řeči mladých Japonců je super :) A po Tvých článcích mi je čím dál tím víc líto že se neučím japonsky :/ Pořád doufám že až si najdu práci tak třeba budu mít o víkendech nebo po večerech dost času, abych s tím začala :D

Ely řekl(a)...

Nicca: Já začínala právě po večerech, sama, na střední, z učebnice od Ledy, takže nemožné to určitě není :) Určitě bys to dokázala~

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely