sobota 16. listopadu 2013

Zase něco o krytinách - Elisha Coy BB, Missha a parabeny

Už je tomu mnoho měsíců, co jsem se opět stala doslova ukázkovou obětí vzorečkové marketingové strategie. Stejně jako jsem takhle vyzkoušela Tony Moly Red Appletox Honey Cream a další den objednávala plné balení, pokusila se o mou finanční zkázu obdobným způsobem i korejská značka Elisha Coy. Celé léto jsem prožila s jejich lehkým a hedvábně příjemným BB krémem a když jsem si konečně našla čas vyzkoušet i sourozence mnou používaného odstínu Always Nuddy 24, nadešel konečně čas na menší shrnutí mých dojmů.
Člověk by mohl přemýšlet, proč ale vlastně všechny možné BB krémy i nadále zkouším, když jsem tak spokojená s Missha M Perfect Cover, nebo to tak alespoň z mých příspěvků o tomto produktu vypadá? No, na konci článku tohle trochu osvětlím. Tentokráte se vás pokusím oblažit i komparativními fotkami a názorně tak ukázat, proč tohle jindy nedělám a z jakého důvodu si myslím, že mají podobné fotografie výpovědní hodnotu zhruba stejnou, jako české bulvární plátky.


Pokusné nanesení obsahu vzorečku s názvem Elisha Coy Always Nuddy 24 bylo moje první setkání s touto značkou a opravdu jsem nevěděla, co mám čekat - polovina hodnocení na internetu byla naprosto nadšená, druhá polovina naopak vyznívala poměrně rozpačitě. Proto jsem tak nějak doufala, že má peněženka zůstane ušetřena. Omyl. Všechny BB krémy značky Elisha Coy jsou maličko hustější konzistence, ale dobře roztíratelné, na dotyk vyloženě "hedvábné" (smetanové, sametové... loudí se mi sem taková slovíčka) a mě si rychle získaly.

Co mě hodně překvapilo na Always Nuddy BB 24, byla rychlost, s jakou doslova splynul s mojí pokožkou. Má střední krytí, takže ta nejhorší místa je třeba ještě něčím doladit, například druhou vrstvou. Úžasně hydratuje pokožku, což je něco, co například od Misshy až tolik neznám (spousta lidí si přitom jejich BB chválí právě proto, ale asi mám nějaký extrémně vysušený pysk, nebo já nevím). Po použití Always Nuddy mám opravdu obličej jako "dětskou prdelku", jakkoliv tohle přirovnání nemám ráda. A hlavně - je to přesně můj odstín. Mám velmi světlý obličej (lidé se mě často ptávají, zda mi není nevolno, že jsem tak bledězelená), v létě ale trochu olíznutý letním sluníčkem. V zimě je pro mě ideální Missha M Perfect Cover #21, v teplejších měsících to chce ale něco tmavšího.


A teď si řekněme, proč je tahle srovnávací fotka naprosto zbytečná a jen jsem díky ní vyplýtvala část drahocenných krémů: vše na ní vypadá jinak. Zápěstí je daleko světlejší než obličej, proto se i velmi světlý krém bude zdát jako správná volba možná tak pro obyvatele tropů. A samotné BB krémy po nanesení na obličej svou barvu upraví, proto je naprosto zbytečné snažit se jejich odstín k podobné fotografii přirovnat. Ale tak prosím, snažila jsem se.
Přestože to z fotky vypadá přesně opačně, tenhle Always Nuddy je béžový, spíš lehounce do růžova. A na obličeji dělá opravdu absolutně přirozenou barvu, což, přiznejme si to, není zrovna předností všech BB krémů. Zkrátka nelze vůbec poznat, že na sobě něco mám.

Co samozřejmě vždy potěší je vědomí, že je přípravek, který si patláte na obličej, co nejvíce přírodní. To údajně Always Nuddy splňuje a velmi si na tom zakládá, proto je doporučován pro tu nejcitlivější pokožku. Co je na tom pravdy ale člověk nezjistí - ingredience jsou na obalu uvedeny pouze korejsky, mikrobím písmem. Další nevýhodou je fakt, že nikde nepíšou, jaké má vlastně SPF (zda vůbec nějaký), což je docela velké mínus hlavně pro mě, když ho používám v létě a ráda bych jeho ochranné schopnosti znala. Kdyby tedy výrobce spotřebiteli poskytl základní informace o svém výrobku, byl by pro mě Always Nuddy BB 24 takřka bezchybný.


Co se ostatních odstínů týče, tady budu trochu stručnější. Always Triple BB by byl naprosto dokonalý, nebýt toho divného odstínu. Před nanesením se zdá být více do žluta než Always Nuddy, po aplikaci se ale kupodivu zbarví do bleda, popelava. Vypadala jsem s ním jako zombie, to bez legrace. Taky mi přijde o něco mastnější. Je to ohromná škoda, protože naprosto úžasně kryje, daleko více než Always Nuddy. Kromě klasické zesvětlující a protivráskové klasiky slibuje ještě SPF30 PA++ a je údajně "chemical action free".


Premium Gold Mineral BB se chlubí SPF45 PA+++ a dalšími těmi klasickými větičkami typu "zesvětlující a proti vráskám působící". Má stejně skvělé vlastnosti jako Always Triple, jen jiný odstín. Tento se po aplikaci zbarví do olivova a vypadá tak nažloutle. Jinak řečeno, reálná barva je ve výsledku opět úplně jiná, než na srovnávací fotografii.
Všechny tři BB jsou si tedy až na odstín velmi podobné (přirozený, bledý a nazelenalý), velmi příjemné.



Bonus: když už jsem si dnes patlala po ruce, přidám na závěr ještě něco o oblíbené Misshe. Často se mě známí ptávají, jaký je vlastně rozdíl mezi odstíny #21 a #23, proto jsem se sama rozhodla tomu přijít na kloub a Misshabox mi to umožnil. Nicneříkající fotka na ruce v tomto případě kupodivu nese ovoce, odstín vystihuje docela dobře. Chtěl-li tedy někdo zjistit, o kolik přesně je "dvacettrojka" tmavší, snad jsem mu odpověděla. Není až tak tmavá, jak se zdá (moc pěkně sedne třeba máti, blondýně).

Je tu ale ještě jedna věc, kterou bych chtěla v souvislosti s kosmetikou Missha říct. Na blogu na ni dosud z mé strany naleznete jen chválu a za tou si stojím, přesto bych ale chtěla varovně zvednout prst. Přestože si tahle značka zakládá na přírodním složení, je velmi zarážející, že právě jejich snad nejoblíbenější produkt Missha M Perfect Cover
obsahuje parabeny.
Protože i pro mě byly donedávna parabeny velkou neznámou (leč dnes už si na ně dávám velký pozor), přikládám i menší vysvětlení: jsou to (zejména metylparaben, etylparaben (E 214), propylparaben (E 126), butylparaben a heptylparaben) chemické látky přidávané do kosmetických produktů pro prodloužení záruční doby výrobků, slouží jako konzervanty. Problémem je, že mohou způsobovat různé zdravotní obtíže. Kromě alergií jsou tu rizika i vážnějších problémů - jelikož se v těle chovají jako ženský hormon estrogen, ovlivňují nejrůznější procesy, přičemž tou nejděsivější variantou je jejich vliv na vznik rakoviny prsu. A nejhorší je, alespoň mé maličkosti to tak připadá, že se tato "parabenová osvěta" dostává k lidem (mě nevyjímaje) až v poslední době. Díky nově nabitým informacím se nám ale doma vysvětlilo několik záhad, například proč nikdo z nás nesnese super přírodní medový šampon z farmářských trhů. Samozřejmě je velmi "přírodní" - plný parabenů. Už omývá záchod zevnitř.

 
Přestože i nadále tento produkt doporučuju téměř na potkání a šířím ho mezi své známé, už z toho nemám příliš dobrý pocit. Plánuju sice tenhle BB používat dále, protože je to vzhledově zkrátka a dobře to nejlepší, co mi kdy přišlo na obličej, vyskytla-li by se ale jiná varianta, například podobný produkt s lepším složením, asi bych hned měnila. Jsem tedy oficiálně připravená ve vodách BB krémů tápat dál a zkoušet vše, co mi přijde pod ruku.

12 komentářů:

Kaja Kamisama řekl(a)...

Tedy, to o parabenech jsem nevěděla... Budu si muset dávat pozor *__*

trb řekl(a)...

jsem tedy od elisha coy vyzkoušela asi dva BB... a nepřesvědčily mě o nutnosti plného balení. měla jsem určitě ten golden minerals a ten druhý... už asi nevím. na mně spíš vypadaly omítkově a nepřirozeně.

ovšem se přiznám, že always nudy mě strašně láká. to malé balení jsem viděla někde pod deset dolarů a už jsem kupovala, ale pak jsem odolala... no možná bych ale vyzkoušet měla.

hitomi řekl(a)...

Hmm, Missha stále patří i mezi mé oblíbené značky a je teda pravda, že složení jsem zatím nezkoumala :) Ale udělám to asi podobně, dokud nenajdu nic lepšího, zůstanu u osvědčených kousků - tak to mám ostatně s většinou kosmetiky :) Rozhodně je ale dobré na to čtenáře upozornit!

Ely řekl(a)...

Kaja Kamisama: Určitě by to bylo dobré, zdraví máme přece jen jedno a zvlášť u takových skvělých lidí by byla škoda, kdyby si ho zničili <3

trb: Máš naprostou pravdu - jak jsem psala, právě ty dva odstíny mi nevyhovovaly barvou :/ Always Nuddy mám ale opravdu moc ráda :)

hitomi: Jsem ráda, že alespoň šířím povědomí o téhle záležitosti, protože mi dosud nikdo na mé parabenové varování, co se Misshy týče, neřekl "Já vím." Ale co můžeme dělat, pokud chceme vypadat k světu a nic lepšího se momentálně nenabízí, chjo.

Kaja Kamisama řekl(a)...

Díky *__*

Dášenka Boušková řekl(a)...

Já jsem vlastně strašně šťastně nevědoměj člověk koukám. Nikdy jsem se o to jak moc jsou produkty přírodní nezajímala a nikdy jsem netrpěla nějakými zdravotními problémy způsobenými kosmetikou. Jediný co mi snad vadí je Savo protože po něm mám vysušený ruce když uklízím koupelnu. :)

Oiran řekl(a)...

Ahoj, koukám, že (taky) studuješ japonštinu :). Možná to víš, ale třeba ne, tak to ber jako takovou zajímavost. Kosmetika, která se dováží do Japonska musí obsahovat parabeny, jiné konzervanty prakticky neuznávají (a za mě mají recht, protože se ukazuje, že jsou často mnohem horší než právě parabeny, čest výjimkám). Nedávno o tom celkem zajímavě povídala paní z české firmy Ryor a tuším, že mají i nějakou zmínku na jejich webovkách.

K značce Missha nic nemám, nezkoušela jsem. Zatím mi vyhovuje Skin 79, ale třeba časem... Díky za recenzi :).

moon řekl(a)...

Od Elisha Coy som vzdy chcely vyskusat nejaky bbkrem, citala som na ne vela pochvalnych recenzii (a tiez sa mi pacia obaly...:D) Snad sa raz rozhybem :D
A ouu, to o Perfect Cover som nevedela...obvykle mi nejako extra nezalezi na zlozeni, ale ako teraz citam ze co to moze sposobit tak neviem...asi si zacnem davat pozor :/

Nicca řekl(a)...

To teda koukám (na ty parabeny).. Jinak já vlastně BB nakonec vůbec nepoužívám, i když jsem jich pár recenzovala a byla jsem s nimi spokojená. Stejně ale běžně nepoužívám nic kromě korektoru a když chci vypadat opravdu k světu, použiju make-up (ať už pudrový nebo tekutý). Nic mezi tím mi prostě nepřijde užitečné :D

Ely řekl(a)...

Dagmar: Řekla bych, že je pochopitelné, že když se to člověku rovnou neprojevuje na kůži, nijak by ho nenapadlo řešit, jestli daný produkt neškodí nějakým neviditelným způsobem. Člověk zkrátka výrobci věří, že tam žádnej hnus nedá... a to se právě plete, achjo. Moc ti závidím tvou bezproblémovou pleť! :)

Oiran: Ano ano, studuju - zdravím spolutrpitele :D
Opravdu? O tomhle jsem vůbec nic netušila, děkuju moc za informaci! I když mě to nutí přemýšlet - co jsem hledala, tak právě Missha naopak v naprosté většině výrobků parabeny nemá, tenhle BB je docela výjimka. A že by se 90% jejich sortimentu v Japonsku neprodávalo, to vím, že není pravda. Takže jak to vlastně je, to mi zůstává záhadou.

moon: Budu moc ráda, pokud se někdy rozhodneš Elishu vyzkoušet, jestli mi dáš vědět, zda ti tenhle BB taky sedl :)

Nicca: Bezmezně ti závidím perfektní pleť, bé :D

Oiran řekl(a)...

Ahoj :) Napsala jsem to dost nešikovně, bylo to míněno z evropské (a tuším, že i z USA produkce), prostě jiným konzervantům než parabenům nevěří a ty asijské nejsou shodně s EU.

Tady je odkaz (A závěrem pár zajímavostí): http://www.mujryor.cz/blog/tipy-a-zajimavosti/1329828804-konzervacni-latky--v-kosmetickych-pripravcich/ je to tam zmíněno jen hodně povrchně, ale kdyby Tě to nějak zajímalo (budu o tom do budoucna (snad do léta) psát, takže se budu hrabat v legislativě a co jak, můžu Ti to někam poslat :).

Ely řekl(a)...

Oiran: Ach tak :) Děkuju moc za odkaz, večer ho hned prozoumám ^^ A moc děkuju za nabídku - opravdu by mě to velmi zajímalo, takže pokud by ti nevadilo se v budoucnu o své poznatky podělit, já i má emailová schránka bychom to hrozně ocenily :) (elyv@seznam.cz)

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely