sobota 26. října 2013

O lidské dobrotě a amigurumi

Amigurumi (編みぐるみ), to je takové fancy japonské slovo pro háčkovaná či pletená zvířátka a postavičky. Vlna největší oblíbenosti amigurumi se údajně datuje teprve do roku 2003, takže je vyrábění a sbírání těhle roztomilostí poměrně novou záležitostí. Jejich popularita ale vzrostla raketovou rychlostí - na internetu jsou dnes k nalezení tisíce návodů na tyto háčkované potvůrky.
Proč ale o amigurumi vůbec mluvím?

Skoro bych nevěřila, že se v dnešní době ještě může najít člověk, který chce obětovat svůj čas či finance pro cizího prostě proto, aby dané osobě udělal radost. A přesto mi onehdá dorazil do schránky email od jisté dobré duše s přezdívkou Šavrda, který mě svým obsahem nejen zahřál u srdce, ale rovněž mě dokonale zaskočil. Šavrda si totiž prošmejdila mé internetové doupě a zjistila, že mám ráda králíčky. A jelikož je duše nejen hodná, ale též tvořivá, rozhodla se mi napsat zkrátka a dobře proto, aby se zeptala, zda bych nechtěla nějakého králíčka uháčkovat.
Po přečtení jejích řádků jsem sebrala spodní čelist ze stolu a s díky přijala, těšíc se na nový přírůstek do své ušaté sbírky. Dodnes nechápu, proč jsou na mě lidé tak hodní (zdravím Niam), ale Šavrda kategoricky zamítla jakoukoliv odměnu za svou práci či za poštovné. Naopak jsem byla odměňována i nadále já - velmi příjemnou pokračující komunikací ve formě elektronických dopisů. O několik dní později jsem potom obdržela dokonce sledovací číslo, abych se mohla koukat, kde zrovna má potvůrka ušatá cestuje. A včera zvířátko dorazilo, k mému překvapení dokonce s korkovou panenkou kokeši, broží, a dalším milým vzkazem.


Okamžitě mě zaujala králíčkova velikost (celých 20cm) a vysoká kvalita zpracování. Dětství jsem sice strávila s háčkovací jehlicí v ruce, ale tohle bych nedokázala vytvořit, ani kdybyste mi na to dali deset let života navíc a půlku Gacktovy zručnosti k tomu. Mít Šavrda nějaký obchůdek, nadšeně bych ho doporučovala svému okolí a motivem by mi k tomu rozhodně nebyl žádný hloupý pocit dlužnosti obdarovaného, na takové věci já nehraju. Vděčná ale rozhodně jsem, nepopsatelně. Vždyť koukněte, jak je sladký, kluk ušatá:


Králíčkovi lze dokonce sundat kapuci, hehehe~
No, nemáte hned chuť něco tvořit? Co třeba též vyzkoušet tuhle japonskou variantu "našeho" nudného háčkování šál a deček?~

12 komentářů:

Křehká Figurka řekl(a)...

Bože ten je tak nádhernýýýýýýý. Což mohu posoudit vzhledem k tomu, že jsme doma (celá rodina) taky všichni králičkoví maniaci ♥ a pár pletených jsem jich už viděla.
Když jsem četla článek ihned se mi vybavila Han., u které jsem podobné háčkované zvířátka (králičky) a další háčkované věci viděla.
Doufám, že si Šavrda založí nějaký obchůdek, třeba na fler.cz ...hned bych brala 20 cm králíčka. Jinak ta korková panenka je taky skvělá :3

Dada řekl(a)...

Ňuníííííííííííííí, skutočne škoda, že s nimi neobchoduje! :D

Kaja Kamisama řekl(a)...

V Japonsku byla před pár dny hlášena tsunami, určitě za to může ta zásilka v čele s panenkou (á, ta je nejlepší, ale králíček je těsně za ní :3). Pff, chci, aby i mě smetla vlna roztomilosti...

Sysa řekl(a)...

Ten je rozkošný! ♥ Dostala som chuť si niečo uháčkovať....:D

Niam řekl(a)...

Je úžasný! Tímhle článkem jsi mi připomněla slečnu co jsem našla na DA a háčkuje mini pokemony. Tyhle potvůrky jsou vážně rozkošnost (a pro mě osobně čím menší tím víc nyny).

Btw. Niam zdraví zpět :) Inu, mořná prostě vyzařuješ něco, co lidi ponouká udělat ti radost. Ostatně proč nepotěšit, když to jde a ty celkově působíš velmi sympaticky (nebo alespoň na mě jsi působila).

exality řekl(a)...

so sweet!! maybe we can follow each other? let me know! <3 http://exality.blogspot.com/
please like me on facebook!

Lucie Škrabalová řekl(a)...

Četlo se to moc krásně a popravdě mi to dneska vyloudilo úsměv na tváři. Je to od slečny strašně moc milé a úplně chápu,že jsi byla zaskočená. Ten králíček je neuvěřitelně moc překrásný a roztomilý. :)

Ely řekl(a)...

(Warning: přebytek srdíčkových, kytičkových a vůbec nechutně roztomilých a přešťastných slov ve všech následujících odpovědích!)

Křehká Figurka: Jé, vy taky všichni rádi králíčky? ^^ To je super, s tolika jejich milovníky, o kterých vím, se svět hned zdá hezčí. Dovolím si totiž tvrdit, že dokoliv miluje taková rozkošná chlupatá hedvábná stvoření, musí být dobrý a příjemný člověk :D
Taky by se mi moc líbilo, kdyby Šavrda fungovala alespoň přes fler.cz, nezbývá nám, než ji takto ponoukat O:)

Dada: Naprosto souhlasím! :)

Kaja Kamisama: Hahaha, teď jsi mě opravdu rozhihňala :D

Sysa: Moc ráda bych viděla výsledek práce, pokud bys chuti podlehla~

Niam: Ano, ano! Naprosto souhlasím, háčkovaní malincí Pokemoni jsou prostě k sežrání, zrovna nedávno jsem nad nimi slintala na Tumbleru (či kdesi v podobných zákoutích internetu) ^^
A jinak - Awwww! <3 (Asi se ti po zbytku mé odpovědi začne z monitoru sypat cukr, ale nemůžu jinak.) Děkuju ti za tak hrozně milá slova, jsi poklad. Slyšet, že prý jsem sympatická od stvoření, které i já považuju za vrchol sympatičnosti, mě zkrátka hrozně těší :)

Kůzle: Jsem moc ráda, že Šavrda vykouzlila úsměv na tváři nejen mě, to je krásné ^^

modratuzka řekl(a)...

jůů ten je cute! (∩_∩)

Polly řekl(a)...

rozkosny! dobri ludia nevymreli!!!! vdakabohu!

Ely řekl(a)...

modratuzka: Že jo~

Polly: To bude mít Šavrda určitě radost, že pomáhá obnovit důvěru v dobrotu lidstva :D

Nicca řekl(a)...

Jé, to je prostě nádhera! :)

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely