pondělí 8. července 2013

Read Real Japanese (Amazon review)

Když jsme ve škole v Četbě textů četli povídku z knihy Read Real Japanese a zmíněná tiskovna po třídě kolovala, zamilovala jsem si nejen titulní obrázek na*rané holčičky, ale i obsah mě ohromil. Japonské povídky, vedle nich vysvětlená gramatika, na konci i slovíčka... vypadalo to prostě skvěle. Nutno zmínit, že jsem ještě týž večer měla knihu pěkně staženou, složka na mě z plochy koukala a lákala k otevření, ale nastal jakýsi památný okamžik, který se v mém životě jistě nebude příliš často opakovat, a já se rozhodla investovat do papírové formy. Znáte to, pěkně si knihu očichat, ohmatat... ^^

Měla jsem dvě možnosti - objednat z eBaye, což bylo malinko levnější, nebo objednat z Amazonu. Jelikož jsem ale druhou zmíněnou službu ještě nikdy nevyzkoušela (kvůli děsivým cenám poštovného) a přitom mě to velmi lákalo, 12. května jsem odeslala objednávku do největšího internetového obchodu na světě.
Hned následujícího dne se u knihy nápis "dostupné" změnil v "nedostupné" s tím, že bude na skladě v rámci několika dní či týdnů. A nabídka zmizela i z eBay. Podivné, že? A takhle to zůstalo déle než měsíc! To rozhodně nejsou ty skvělé služby, které jsem očekávala - zjistit, že něco na skladě jaksi nemáme až poté, co si to někdo objedná.

Samotná zásilka dorazila 24.června. Jako častý zákazník Book Depository jsem zvyklá, že jsou knihy baleny v tvrdém kartonu, aby se cestou nepoškodily. Amazon ale očividně šetří a přestože si člověk zaplatí poštovné (a balné?), dorazí mu kniha v bublinkové obálce. Díky čemuž má ta moje poněkud pošramocenou jednu hranu.
Ne, že bych byla přímo nespokojená, ale jsem poněkud... rozladěná. A to ještě nezmiňuju, že mi od chvíle objednávky Amazon vytrvale bombarduje email spamem, kdy mi nabízí stále ty stejné knihy. Prima.
Nedávno avizované rozšíření internetového obchodu Amazon i na český trh mě tedy rozhodně nechává chladnou, já už ho využívat nehodlám.

Samotná kniha je ovšem dokonalost.


Obsahuje šest povídek seřazených od nejjednoduššího čtiva až po to nejobtížnější. Autory jsou Kawakami Hiromi, Otsuichi, Ishii Shinji, Yoshimoto Banana, Kitamura Kaoru a Tawada Yōko. Všechny povídky jsou příkladem současné prózy, aby čtenář porozuměl modernímu stylu psaní, a nejsou nikterak zjednodušeny. Japonský text je vždy vpravo na stránce, v levé polovině je překlad jednotlivých vět. Má-li člověk zájem vzdělávat se důsledněji, na konci knihy je slovníček se všemi použitými slovy a podrobně rozebraná gramatika, se kterou se čtenář v textu setká. Gramatická část mě osobně zaujala asi nejvíce, protože jsou v ní pěkně objasněné přesně ty jevy, které nám v hodinách ve škole neumí nikdo uspokojivě vysvětlit.

Ke knize patří i CD, na kterém jsou nahrány jednotlivé povídky, aby se člověk mohl seznámit i se správnou intonací a reálnou rychlostí čtené japonštiny. S Read Real Japanese jsem zkrátka navýsost spokojená~
S recenzí jsem trochu čekala, abych si prošla alespoň část knihy, než se vyslovím. Prozatím jsem se úspěšně poprala se třemi povídkami a v polovině knihy tak můžu říct, že je přesně pro mou úroveň.

Na závěr prostě nemohu necitovat.
"...this book is only meant to tide you over until you reach the stage where you can saunter casually into a Japanese bookstore, scan the table of new releases, and pick out a book that looks like just the thing you're in the mood for. And, of course, until you have a versatile enough vocabulary and a subtle enough sense of recent trends in Japanese book design that you actually do end up with what you want, rather than something that looks eerily similar to what you want but turns up to be a recently retranslated philosophical novel about vomit or some such thing."

10 komentářů:

Kaja Kamisama řekl(a)...

Ta knížka je super :3 Možná také do něčeho takového zainvestuji ~ Vypadá to totiž, že to vážně spoustu dobrých věcí pěkně pohromadě...

Křehká Figurka řekl(a)...

Awww ta holčička vypadá vážně roztomile, moc mile zvolená obálka a naprosto by mě vystihovala při pohledu na pravé stránky. :D Každopádně bych se tedy spíš zaměřila na levé stránky, které jsou vážně dobře už na pohled udělané. Skvělý kauf ^^

Ely řekl(a)...

Kaja Kamisama: Jestli si nejsi úplně jistá a chtěla by sis to prohlédnout, můžu ti někde vyhrabat odkaz na stažení, případně někam uploadnout to, co mám na noťasu :) (než se rozsype, poslední dny to s ním vypadá čím dál hůř xD)

Křehká Figurka: Áno, z toho jsme si taky dělali legraci, že je holčiččin výraz reakcí na obsah xD

Kaja Kamisama řekl(a)...

Díky, já si to najdu ;)

modratuzka řekl(a)...

tyjo, jsem nečekala, že amazon bude takovej scumbag...tsss, měl by se stydět.
jinak knížka vypadá úžasně. možná do ní časem taky zainvestuju. :)

Ely řekl(a)...

Luci: Nebo bych ti ji mohla prostě na libovolně dlouho půjčit, abys nemusela utrácet :P

Helena de Extasy řekl(a)...

Amazon.com je peklo, ale amazon.co.uk má poštovné obvykle do 4 liber. Vřele doporučuji (obzvlášť, když mnoho knih nepřesáhne hodnotu libry *mrk mrk*).

Ely řekl(a)...

Helena de Extasy: Děkuji za doporučení~ Akorát konkrétně tahle kniha vyjde na anglickém Amazonu za téměř dvojnásobek oproti americkému obchodu. Takže tady by to levněji určitě nevyšlo, samozřejmě jsem před objednáním ceny srovnávala :)

Fujiri řekl(a)...

Sorry za necroing, ale ta recenze mě tak navnadila, že jsem si knížku musela hned koupit. Díky bohu ji mají na Book Depository. Takže díky za doporučení!

Ely řekl(a)...

Fujiri: To jsem moc ráda, doufám, že z ní taky budeš nadšená :)

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely