pátek 7. června 2013

Manhwa v Levných knihách

Asi není dobrý nápad začínat "nákupní den" v Levných knihách, jak jsme se s Iškou přesvědčily. Obě jsme totiž hned takto v počátku ukořistily dva kousky čtiva a po celý zbytek dne jsme je musely pěkně tahat s sebou. Musím říct, že když se k tomu po chvíli přidal ještě obrovský porcelánový zajíc a podobné "must buy" věci, byla jsem ověšená taškami jako vánoční stromeček. Ale porcelánový zájíc. Chápejte.

Že je v Levných knihách manhwa Kill Me Kiss Me k dostání za 9 Kč/výtisk, to vím už delší dobu. Byla jsem ale poměrně překvapená, když jsem do ruky vzala o poznání tlustější titul Gossip Girl, který do prodejen Levných knih dorazil teprve nedávno.
První věc, která mě zarazila, je cena. Ze 199 Kč za výtisk na 39 Kč? Když je v knihkupectvích dosud k dostání jen a pouze za tu původní cenu? Paráda! Druhá zarážející věc byla až podivná zmatenost vydavatele, BB/art. Přestože je vzadu v anotaci napsáno, že se jedná o mangu (tedy japonský komiks čtoucí se zprava doleva), zcela očividně se jedná o manhwu (korejská podoba téhož, čte se ale "klasicky" zleva doprava a má charakteristický styl kresby, poněkud odlišný od mangy). K tomuto zjištění člověk opravdu nepotřebuje být génius a pokud mu už zmíněné indicie nejsou dostačující, stačí se zkrátka podívat na jméno kreslířky (Hye-Kyung Baek). Tož to je tak trochu fail, který ovšem nevznikl na české straně, táhne se to minimálně od anglického vydání.

Svůj názor na mangu v českém překladu jsem tu nepochybně už v minulosti ventilovala. Pro osvěžení paměti můžu snad jen naznačit, že kdykoli cpu do své knihovny další tituly a skříňka bohužel dokazuje, že není nafukovací, mám silné nutkání udělat si z mých českých mang, koupených v temných dobách mého hlubšího otakismu, nějaký ten menší táboráček a uvolnit tak v knihovně místo na kvalitnější tituly. Zkoušela jsem je dokonce kdysi nabízet na Aukru za čásku vskutku směšnou, ale lidé jsou patrně inteligentnější než já tehdy – nikdo o ně nemá zájem.
I přesto si mé škudlivé JÁ spočítalo, kolik takovým nákupem ušetřím (-78Kč. Protože dobrovolně bych si je za plnou cenu nikdy nepořídila) a dva výtisky Gossip Girl jsem si tedy zakoupila.

Zpočátku jsem měla problémy, když jsem se, dokazujíc, že je zvyk železná košile, pokoušela číst první výtisk zprava. Poté jsem se škaredila na každou divnější českou větu a z některých výrazů typu šáňo (=šampaňské) mi přímo naskakovaly osypky a cukalo oko. Ale po chvíli jsem si zvykla a vychutnávala si nádhernou kresbu a geniální gagy. Ačkoliv jsem to nečekala, já totiž místy skutečně řvala smíchy (Iška, pokoušejíc se vedle mě mezitím číst Piercing od Murakamiho, může potvrdit). Takže zpracování super.

Jediné, co mi kazilo požitek ze čtení, je bohužel opět český překlad, a teď nemyslím podivné výrazy, překlepy ani nic podivného. Někdy mi skutečně přijde, jako by nikdo nedělal beta-read, korekce, nebo pojmenujte si to, jak chcete. Nedokážu si totiž jinak vysvětlit, jak by někomu mohlo uniknout, že je na několika místech v rozhovoru mužské a ženské postavy přehozený rod u promluvy jednoho z nich, takže na to člověk zmateně hledí, přemýšlí, proč si postava protiřečí nebo sama oponuje... a až poté mu dojde, že je to jen omyl korektorův. Hmm. I přes tenhle drobný nešvar musím ale Gossip Girl hodnotit pozitivně.

Co se K2 týče, Iška se rozhodla využít směšné ceny kreativním způsobem - koupit, rozstříhat, někam nalepit. Vždyť je to levnější než to tisknout, a kresba je krásná, že.


8 komentářů:

Křehká Figurka řekl(a)...

nad koupí GG v Levných knihách jsem už uvažovala, ale bála jsem se toho zpracování, takže děkuji za zhodnocení :) třeba se ke koupi fakt ukecám :D

Ely řekl(a)...

Křehká Figurka: Určitě do toho jdi, zajímal by mě totiž tvůj názor. Jestli mi třeba náhodou nespadlo něco těžkého na hlavu, že se mi to líbí :D

Nicca řekl(a)...

Jů, závidím.. snad se mi taky brzy podaří sehnat si nějakou manhwu za rozumnou cenu

Ely řekl(a)...

Nicca: Určitě, stačí zapadnout do Levných knih ^^ Věřím, že časem poslevňují i další tituly, vždyť za dvě stovky kniha to nemůže nikdo rozumný koupit...

Lux Lisbon řekl(a)...

Tiež som na GG poškuľovala :D Ale potom som si povedala, že čo ja s tým :D Našetrím a kúpim radšej niečo lepšie! :D

řekl(a)...

K2 už mám, tak teď tedy zkusím GG. :-)

Ely řekl(a)...

Lux Lisbon: Tak o tom potom informuj, až si něco pořídíš. Moc ráda si poslechnu nějaké doporučení :)

華: Snad se ti bude taky líbit~

Anonymní řekl(a)...

K2 jsem koupila taky v Levných Knihách a docela mě ta cena překvapila :D

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely