pondělí 20. května 2013

Animefest 2013 očima pecivála

Týden uběhl od ukončení události, která je takovými malými Vánoci pro nejednoho japanofila, hrstku méně postižených a snad i několik poměrně normálních lidí s drobnou úchylkou pro východní kulturu. Brno má rok na vzpamatování se z nájezdu podivně oblečených skupinek (a snad všech mých spolužáků), leč členové oněch skupinek už se patrně vzpamatovali, protože na každém druhém blogu, které navštěvuju, se jako houby po dešti objevují reporty z Animefestu, které já následně zvědavě a maličko závistivě pročítám.

Můj minulý víkend se bohužel nesl především v duchu celodenního utrpení nad sešity, knihami, zápisky a Wikipedií (Moderní dějiny Japonska. Jiný komentář to snad ani nepotřebuje.) prokládaný, ve chvílích mého psychického vyčerpání, posezením u Youtube sledováním streamovaného programu z Rotundy. Jestliže jsem byla v sobotu nadšená faktem, že se můžu živě dívat na přednášky, kterých jsem se původně chtěla zúčastnit osobně, v neděli jsem byla přímo v sedmém nebi, když se ukázalo, že takový živý přenos nemusí nutně připomínat jen prohlídku fotoalba. Skutečně, v neděli fungovalo vše naprosto na jedničku a člověk snad jen trochu rozmrzele vzpomínal na den předchozí. A rozmrzelost se ještě na krátko dostavila k večeru, když jsem poctivě dvě hodiny čekala na dle-mého-skromného-názoru-zlatý-hřeb = Grekovu přednášku Kruté střety s realitou, abych se následně dozvěděla, že byl přenos kvůli technickým problémům zrušen. Achjo.

Živě jsem tedy takhle viděla cosplay soutěž a byla opravdu nadšena úrovní letošních soutěžících (a zděšena úrovní moderátorské dvojice). V neděli jsem si pak zpříjemnila psaní eseje do morfosyntaxu poslechem a příležitostným hozením očka na Japonské hry, slash a jiné bizarní neduhy od Yuffiie, což byla opravdu skvělá záležitost.

Pomineme-li, že se taky ihned vyrojila kvanta fotek z celé akce, které když si k tomu všemu člověk prohlídne, má opravdu pocit, jako by se účastnil, na Youtube samozřejmě přibývají i videa. Tož jsem si už užila i toho Greka a Nagatinu přednášku Kam mizí yaoistky, která byla sice opravdu vtipná, ale celkově z ní mám rozporuplné pocity. Kromě úvodních pěti minut se člověk příliš nedozvěděl, spíše se opakovalo již řečené. Ale zase s humorem, to jo.
Na druhou stranu, donutilo mě to se zamyslet nad svou minulostí. Rozhodla jsem se, že se za ni stydím.


Astrak si navíc vzpomněl na mou prosbu, a donesl mi FestZin, čímž sice zabil mé poslední chabé pokusy o opakování si před písemkou, ale hrozně mě potěšil a ještě jednou mu moc děkuju. Takže já mám zkrátka letos splněno. Do debaty o nekonzistentnosti letošních artů se míchat nehodlám, řeknu prostě jen, že ta obálka se mi sakra líbí, stejně jako celková úprava uvnitř. Akorát se obávám, že mě bratr zabije, až někdy spatří, jaká fotka byla přiložena k mému článku (Kdo, kdo to byl? Taylor? :D).

A abych měla i svou blbou fotku z akce, tak jednu přikládám. Můj Animefest, ha.


Ale teď už vážně - chci zkrátka organizátorům moc poděkovat za streamování. Doufám, že bude i v příštích ročnících možnost takového dálkové účasti!

15 komentářů:

Křehká Figurka řekl(a)...

Na sobotní streamování si dost lidí na závěru AFka stěžovali a hlavně kvůli vypuštění Greka. Někdo ho má vyfoceného v růžovém AF triku ! ale takto cenných fotek je pomálu xD.
Na yaoistkách jsem byla čistě ze zvědavosti a taky mám stejné rozporuplné pocity, zvlášť když některé slečny vedle mě vydávaly při každém obrázku silné hrdelní zvuky. (Drak z jeskyně proti nim hadr.)
A jak dopadla zkouška? po tom všem mučení?

Ely řekl(a)...

Křehká Figurka: Ha, to vždycky tak nějak potěší, když se člověk dozví, že není se svým negativním názorem jediný a není to tedy pouze v něm (přestože 90% populace má názor opačný). Diváctvo díkyGacktu nešlo na záznamu nijak výrazněji slyšet :)

Jelikož to bylo včera písemné, ještě to nemůžu prohlásit na sto procent, ale pocity jsou dobré *řekla a zaklepala do stolu*. Děkuju za optání <3

Reni řekl(a)...

Kruté střety s realitou bylo perfektní, škoda, že to vypustili.
Já jsem se nejdřív lekla, že FestZiny už nedávají (přišla jsem v sobotu), když ho z minula mám, ale potom mi došlo, že jsem si ho minulý rok ukradla. A letos jsem si ho kupodivu čorla na úplně stejném místě - můj oblíbený stůl v herně :D

Lux Lisbon řekl(a)...

Aj ty si bojovala s AMOS/MOSX? T_T ja jej budem musieť všetky eseje prepísať -_- neuznala mi ani jednu -_-

Ely řekl(a)...

Reni: Teď bude zajímavé sledovat, zda tam svůj magazín najdeš i příští rok :D

Lux: Ty, čekala jsem upřímně větší boj. Já bojovala spíš s Veselovskou, protože první dala mojí známku někomu jinému, pak poněkud ignorovala maily i ručně psané vzkazy jak mé, tak od oné slečny... potom nedala celé zadání finální eseje a musela jsem jí psát... tak jsem se na to vykašlala, zadání si domyslela. A potom mi tu esej uznala, ale záhadně mi změnila známku z té předchozí z Ačka na Cčko. Ehm. (I tak jsem ale nadšeně křičela, skákala po pokoji, a nakonec mi bratr a poloinvalidní máti dávali hobla :D)
Ale byl to děs, za první úkol dala celé třídě F. Kvůli formální stránce, která nebyla dle jejích představ. Jako fajn, něco jsme se naučili, ale c'mon, je to jen zápočet =__=

Grek1 řekl(a)...

Děkuji za tak napjatá očekávání mé přednášky a doufám, že nezklamala. Jakékoliv výtky, připomínky nebo návrhy přivítám.

Jen ještě upozorním, že v růžovém tričku byl na letošním AF k vidění Trpaslík nikoliv já.

Ely řekl(a)...

Grek: Samozřejmě nezklamala, naopak naprosto splnila očekávání, jako vždy :)

hitomi řekl(a)...

Moc pěkný report, sledovat průběh akce ze streamů může být docela zajímavé :) Jinak jsem ráda, že nejsem jediná, kdo si (bohužel vcelku pravidelně) stěžuje na úroveň moderátorů hlavních programových linií. Místy si už začínám připadat stará, zapšklá, nepřející fúrie :)) ale letos jsem se naštěstí už dočkala nějaké opory :)

Ely řekl(a)...

hitomi: Taky jsem si u tvého reportu oddychla a přesně z těch samých důvodů. Opravdu si kolikrát myslím, že jsem přehnaně kritická ^^'

Vašek Vrbka řekl(a)...

Reni: ono by si stačilo říct orgům u registrací, Zinů zbylo dost i v neděli…

Helena de Extasy řekl(a)...

Uhuh, škoda, že jste nemohla. Každopádně jsem však chtěla projevit nadšení, uznání a pár pochval na Váš článek ve FestZinu, který mne velice pobavil. Well done.

Ely řekl(a)...

Helena de Extasy: Aww, tohle mě hrozně moc takříkajíc "zahřálo u srdíčka" <3 Jsem moc ráda, že se článek líbil~

Lux Lisbon řekl(a)...

Ohhh tak neboj sa, nám morfosyntax tiež neuznala a my sme tie eseje písali so spolubývajúcimi ale neboli opísané, tak nám proste dala všetkým copied :D a za tú credit F, spolubývajúce za ňou boli jej to nejak vysvetliť ale vyzerá to tak, že aj tak budem nakoniec musieť nejakým spôsobom prepísať všetky cez tento víkend takže náádhera T_T ale mám AFO1!!! :D

Ely řekl(a)...

Lux Lisbon: Ježiši, tak to je taky dobrá komedie, chuděrky :/
Ale alespoň k fonetice gratuluju, a moc! :)

Lux Lisbon řekl(a)...

Mám už aj tú Morfo, stihla som prepísať všetky eseje za jeden deň :D

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely