sobota 13. dubna 2013

Gothic & Lolita Bible aneb jak jsem si udělala radost

Dodnes si pamatuju chvíle, kdy bylo možné v temných vodách internetu sehnat jen několik japonských výtisků Gothic & Lolita Bible a pár čísel Gosurori. Západní svět teprve objevoval módu krajek a širokých sukní a k dostání nebylo nic, ani ty tiskoviny. A já poctivě stahovala a sháněla každé další nové číslo, což bylo s postupem času snazší, když vznikla Livejournalová komunita na sdílení japonských módních časopisů. Sama jsem výše zmíněná periodika přehrávala na jiná internetová úložiště a sdílela se světem... a pak mě to jaksi přestalo bavit.
Ono se přece jen nic nevyrovná tomu pocitu, když máte čtivo v ruce a můžete si ho ohmatat a očichat. Ale ceny těhle časopisů byly při dodání z Japonska opravdu děsivé, tak jsem to nechala plavat úplně a časem mě chuť na koupi přešla sama od sebe. Až poté začal Tokyopop (společnost publikující mangy, manhwy, časopisy a plno dalšího) vydávat odnož GLB pro Ameriku a já si říkala, že bych si snad mohla pořídit alespoň některý z těhle výtisků – přece jen vycházely čtyři do roka, to by nebylo natolik finančně náročné. Ale řekla jsem si to jaksi pozdě, protože americká odnož tak nějak mezitím stihla zkrachovat a například na Bookdepository už byla všechna čísla beznadějně vyprodaná, tak jsem si pouze zaklikla upozornění v případě dotisku a... opět jsem na to celé zapomněla.
A pak takhle jednou člověk sedí u Facebooku u nějaké hloupé hry a vyskočí mu tam upozornění z Lolita burzy, že někdo prodává hned čtyři výtisky, dokonce i s nepoškozenými originálními střihy. Sice jsem nebyla nejrychlejší (dlouho jsem na fotku pouze hleděla a hluboce rozmýšlela), ale slečna v pořadí přede mnou se svého práva na koupi v můj prospěch vzdala <3

Tak jsem si včera jako vždy docestovala ze školy domů a oko mi padlo na skříňku, kde se mezi týdenní poštou obdrženou v době mé nepřítomnosti vyjímal veliký balíček. A v něm čtyři "mooky" (magazine/book), z celkových pěti, co kdy v angličtině vyšly - do kompletní sbírky tedy postrádám jen druhé číslo. Všechny GLB dorazily od Katuky ve skvělém stavu a mě se tedy celé tohle několikaleté čekání nakonec vyplatilo~ A to vlastně doslova, protože je velmi těžké se k nim v dnešní době dostat a například na Amazonu kolovaly údajně jednu dobu za neuvěřitelných 500$, jak jsem se právě dočetla!


Je rozhodně zvláštní listovat časopisy z roku 2008 a melancholicky vzpomínat. Fotky jsou navíc mnohem starší (a já upřímně nechápu, na co bylo americkým lolis představení kolekce BTSSB z roku 2004...), takže je to skutečně jako pohled do historie. Vždycky jsem si říkala, že mi chybí old-school lolita, ale při pohledu na některé výtvory... ne. Přehodnocuju názor. A celkově asi přehodnocuju svůj styl, jsem už asi někde trochu jinde, značně umírněnější. Mezi další objevy patří fakt, že mě upřímně děsí Takemoto Novala (japonský návrhář, naprosto mimochodem jeden z těch týpků, co stejně jako Gackt nebo Mana tvrdí, že je jim několik stovek let), důvody vysvětlit dost dobře nedokážu.

Číslo od čísla jsou Bible propracovanější a čtivější, obsahují samozřejmě přehled nových kolekcí, fotky z akcí, nějaké ty návody, střihy, krátkou mangu (ty od Asumiko Nakamury jsou překrásné, tolik děje vložit do několika málo stran!) nebo komiks, povídku, dopisy čtenářů... časopisová klasika. Osobně jakožto mnohaletý fanoušek Many velmi oceňuji časté zakomponování jeho osoby v podobě rozhovorů a photoshootů. V reálu se ta přemíra photoshopu vyjímá ještě lépe, než na monitoru O:)
Koukám, že i v tomhle ohledu jsem už jaksi jinde, veškeré mé pocity hraničící s nehynoucí láskou až za hrob se přeměnily do přátelských sympatií a kousavého humoru na účet dotyčného.

7 komentářů:

Kaja Kamisama řekl(a)...

Pěkný úspěch. Vážně ti to přeju :D
Do budoucna se mi už rýsuje možnost paypalu, tak si taky třeba někdy udělám radost z Japanu :D

Silvie H. řekl(a)...

Wooow.. to bylo vážně štěstí tyhle výtisky sehnat takhle pěkně pohromadě. Jestli je někdy budeš prodávat, tak ti Američanky uthnou ruce. :DDDD + old school lolitu mám ráda, ale vždy, když zabloudím na nějaké loveoldschool stránky nebo staré výtisky glb, tak málem padám ze židle.
Jinak mám moc ráda tvůj blog, čtu ho už pár let a pořád je moc zajímavý. ^^

Ely řekl(a)...

Kaja Kamisama: Děkuju :D
Paypal? Hohó, tak to zase já přeju tobě, ale zároveň už předem lituju tvé peněženky O:)

Silvie H.: To bych na tom musela být echt finančně špatně, abych se je rozhodla po takové anabázi prodat O:)
Jsem moc ráda, že se ti tu stále líbí, a hrozně si toho vážím! <3

Křehká Figurka řekl(a)...

Tak to byl neskutečně dobrý kup :))) Gratuluji :) jsou vážně pěkně zachovalé od pohledu :)

Ely řekl(a)...

Křehká Figurka: Děkuju~ :) (I v reálu, jsou jako nové ^^)

Nicca řekl(a)...

Jů, vypadají krásně..
A k tomu úvodu.. Mohla bys semtam něco vysvětlovat i více. Sice téměř každodenně čtu mangu, koukám na anime a jsem celkem posedlá, ale mám problém zapamatovat si jakýkoliv název, jména postav atd :D Jediné na čem jsem zapracovala (učila se několik dní) jsou názvy jednotlivých částí mé čajové sady (k jap.čajovému obřadu) - Chavan, chasen, hishaku, chashaku, natsume.. Dokonce už i vím co je která část.. :D A pak ještě nemusíš překládat slovíčka sushi a baka :D Předem děkuji :P

Ely řekl(a)...

Nicca: Děkuju moc za zpětnou vazbu, beru si tvůj názor k srdci a pokusím se vysvětlovat více :)

Co se částí čajové sady týče, to jsi opravdu dobrá, protože v tomhle zase plavu já. Jediné, co znám, je chawan ^^'

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely