sobota 12. ledna 2013

Tak zřejmě nejsem ani třeťáčkem

Občas se prodejce splete a nejen že nastaví z Japonska nulové poštovné, dokonce navíc zařadí předmět do úplně špatné kategorie. To se prostě stává, když je nový a nemá ještě ani žádné hodnocení.
Výše zmíněné by asi odradilo všechny kupující se zdravým rozumem, ale já měla chuť experimentovat. Díky čemuž mi nedávno dorazil balíček s učebnicí japonštiny pro třeťáčky, který mě všeho všudy stál 0.99$~ Dodatečně lituju, že jsem se nesnažila také v jiné aukci prodejce, kde dražil dva japonské slovníky za "celý" jeden dolar.

Každopádně i tato učebnice mi plně postačila ke smutnému zjištění, že bych v Japonsku ještě nemohla být ani třeťákem na základce. Přes veškerou snahu profesorů natlouct nám do hlavy co nejvíce znaků jsem při pohledu na znaková cvičení poněkud skeptická ohledně svých šancí na dejme tomu přečtení nějaké té knihy v budoucnu. Totiž což o to, já ty znaky znám a přečtu, ale jakmile se objeví cvičení, kdy má člověk doplňovat tak, aby to dávalo smysl, najednou zjistím, že mám čtení nabiflované zpaměti a v praxi to vůbec použít neumím. Mezi znakem, jeho čtením a překladem prostě jaksi chybí mozkový spoj k jeho použití. Teprve když se poté poraženecky podívám na výsledky, osvítí mě náhlé poznání.
Ale což, třeba se to se mnou v budoucnu zlepší.



Poznámka ohledně probíhající wapanizace mého bratra: zeměpisně se trochu odkláníme. Na ploše SNSD, pokojem zní jejich "Oh!". Achich.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ad zakladka - tohle jsem nedavno cetl

http://www.tofugu.com/2013/01/07/5-reasons-you-shouldnt-major-in-japanese-and-2-you-might-consider-it/

Ely řekl(a)...

To si člověk
A) říká, že to měl číst před dvěmi lety
B) Je rád, že má ještě tu angličtinu
C) přemýšlí, zda skutečně napsal za B, když mu právě z kombinace těhle dvou oborů asi brzo začne hrabat ^^;

Anonymní řekl(a)...

pod čím jsi to sehnala? já na ebay sháním nějakou učebnici kanji a furt ne ne na něco natrefit...

Ely řekl(a)...

Bude to znít směšně, ale prostě kategrie Dům a zahrada, nebo jak se to tam jmenuje :D

Anonymní řekl(a)...

tak to by mě nikdy nenapadlo:)

Ely řekl(a)...

Však se taky jednalo o naprostou náhodu, že jsem tam klikla a aukci našla ^^ Je to vše o štěstí :)

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely