sobota 26. ledna 2013

"Průběžné dojmy studenta japonštiny", abych tak řekla

Pokračujíc ve svých studiích, s postupem času nacházím další a další potenciální překážky pro zatím nadšené budoucí studenty japonštiny. Blíží se nám doba odevzdávání přihlášek na vysokou školu a já si říkám, že je to skvělá příležitost pokusit se opět jednou za čas někoho od studia odradit~

Jsem si téměř jistá, že stejně jako jsem v prvním ročníku sepisovala pro Animefest fanzin článek "První dojmy čerstvého studenta japonštiny", ke konci svých studií si sem, alespoň pro sebe, sepíšu i dojmy závěrečné. Rozhodně nebudou až tak negativní, jak by asi leckdo předpokládal, určitě ale přihodím i několik postřehů ohledně věcí, které studium zcela nenápadně ale zato poměrně hodně ztěžují. A proč nezačít třeba hned, že.

Postřeh č.1:
Oni se všichni jmenují STEJNĚ.
Doteď nechápu, jak se mi podařilo natlouct si do hlavy dějepis. Ona totiž tak nějak většina důležitých chlapíků pochází ze třech rodů, což se v praxi projevuje tím, že se po staletí jmenují všichni významní umělci/státníci/vojevůdci téměř totožně.
Opravdu kouzelné tak například je, když máte nějaký složitý válečný konflikt (dejme tomu období nepokojů Genpei) a všichni zúčastnění jsou z Minamotů, Tairů či Fudžiwarů, libovolně v průběhu věků mění strany a jestě si zřejmě libují v téměř totožných jménech.
Minamoto no Jošitomo, Minamoto no Joritomo, Minamoto no Jorimasa, Minamoto no Joriie, Minamoto no Jošicune...
Člověk by si řekl, že by to rovnou mohli udělat stejně vychytrale jako naše rodina, kde se už minimálně po 3 generace jmenují všichni identicky, jediný rozdíl je samozřejmě činěn s ohledem na pohlaví. To by se to potom studentům memorovalo!

Kupodivu... jakkoli jsem to nečekala, dějepis se mi pokořit podařilo. Nějak si ale nejsem tak úplně jistá, jak se mi povede v mém posledním boji - Klasické literatuře.
Jó, to bude ve středu legrace~

6 komentářů:

Lucy řekl(a)...

A dala, že? :D
Btw vidíš, já myslela, že jen vypadají stejně, ale oni se dokonce jmenují stejně!

Ely řekl(a)...

Lucy: Yesss :)
Ha, nutno přiznat, že na dobových kresbách opravdu vypadají jeden jako druhý, i když je mi jasné, že ty myslíš i novodobé živoucí Asiaty :D

Lucy řekl(a)...

Gratuluji! :*)
Přesně tak :D

Ely řekl(a)...

Lucy: Děkuju <3

Anonymní řekl(a)...

Přidávám se ke gratulacím! :)
Jinak dojmy studenta zní jako zajímavá série :) K postřehu č. 1 - občas mám v těch lidech fakt bordel, ale aspoň se ta jména dají relativně zapamatovat a vyslovit. U knížky o korejské historii jsem neměla šanci, to jsou teprve jména :D Ani nevím, jestli tam v průběhu nějak měnili strany, protože mi všichni splynuli téměř do jednoho :D
Ren

Ely řekl(a)...

Ren: Ježiš! :D Ale máš pravdu, protože si pamatuju, že kdykoli jsem četla nějakou korejskou manhwu, až do konce příběhu jsem stále neměla jasno, kdo je kdo :D

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely