sobota 22. září 2012

Tak nám to zase začíná

Člověk si říkal, že prvák byl hrozný, ale poté přišel druhák. Který se nese ve znamení čtení. Ušetřím vás svých vyděšených výkřiků do prázdna o tom, jak nemám nejmenší šanci vše zvládat (děti, nedávejte si nikdy 4 literární předměty zároveň...) a soustředím se trochu na japonštinu.
Tak prve – je naprosto fascinující, jak člověk po dvou měsících nečinnosti zapomene napsat i ty nejjednodušší znaky typu "škola". Pomineme-li tento fakt spolu se zázračnou ztrátou schopnosti v japonštině pronést i ty nejjednodušší věty, podívejme se trochu na můj nový rozvrh.

Novinkou jsou pro nás druháky Slohová cvičení, v jejichž rámci se budeme učit i znaky, takže takové sesumírování dvou předmětů. Hned první hodinu nás čekal opakovací test na minulých 21 lekcí. Znám znaková skripta nazpaměť a můžu proto sebevědomě prohlásit, že jsme 75 % složenin vůbec nebrali. A zhruba stejné procento vět jsme ani nechápali. Aneb když se změní profesor. A to prý musíme mít všechny testy, které se mimochodem budou psát každou hodinu, na 90 %. No není to krásné?

Věc, na kterou jsem se velmi těšila a pokládala ji za zajímavé zpestření mého vysokoškolského života, totiž kendó, byla přesunuta na jinou hodinu a my se proto s děvčaty musely této jediné pohybové aktivity vzdát. V pondělních večerních hodinách po právě prožité japonštině by to zřejmě totiž nebylo to pravé ořechové. Je fajn, že mi máma už stihla pěkně draze poslat tenisky, ale což...

Velmi milým překvapením je ale Klasická literatura, takové by měly být všechny hodiny. Žádné mechanické učení věcí, které člověk hned zapomene, ale komplexní probírání a vysvětlování. Vše podáno neuvěřitelně zajímavě. Jen málokdy mi hodina a půl uběhla tak rychle. Paní profesorka Š. má tu neuvěřitelnou schopnost, že o tématu hovoří ze všech stran a do přednášky o literatuře tak zakomponuje i kulturní pozadí, zeměpis a nejrůznější zajímavosti. Člověku to pak najednou zapálí, v hlavě se mu vše spojí a konečně mu vědomosti utvoří ten kýžený celek.

A ještě jedna důležitá věc se od minulého semestru změnila. Číslo na dveřích pokoje zůstalo stejné, ale osazenstvo se vystřídalo.
Naše část buňky se tak celá skládá ze studentů japonštiny a je to skvělá věc. Konečně se na pokoji necítím jako vyhnanec mezi dvěma cizími lidmi (kteří se navzájem dobře a znají a já jsem tam jaksi navíc), ale jako v náhradní rodině~ Navíc můžu už po prvním týdnu bezpečně prohlásit, že bez nich bych už 10x zešílela, 8x se školou sekla a nejméně 3x se pokusila spáchat sebevraždu.

11 komentářů:

*☆* veru*☆* řekl(a)...

jéj to zní tak děsivě ale i zajímavě :D když si představím, že mě to možná příští rok taky čeká pokud se dostanu...:D
máš moc zajímavý blog, určitě si počtu :) máš tady i další články ohledně školy, jaké to tam je, jak to tam probíhá, popřípadě jak bylo těžké se tam dostat? :) ráda bych slyšela nějaké reference od studentů :)

Ely řekl(a)...

veru: Děkuju za pochvalu blogu ♪ Mám tady přímo rubriku "Pár slov o škole", když kukneš doleva na menu. Ale pokud tě něco zajímá, ptej se :)
(Budu ti držet u příjmaček palce ^^)

*☆* veru*☆* řekl(a)...

Ely: jojo, děkuju ^^ už jsem to trochu procházela ^^ jen tak předběžně jsem se chtěla zeptat... jaké knížky k příjimačkám je fajn si přečíst, na stránkách UPOLu jsem nenašla žádný seznam doporučené četby a tak by mě zajímalo, co všechno je potřeba k tomu, aby mě tam vůbec vzali :D

Ely řekl(a)...

veru: A teď máš namysli jakou kombinaci oborů? :)

Lucy řekl(a)...

Přeju pevné nervy, drahá :)

Ely řekl(a)...

Lucy: Děkuju <3

Veve řekl(a)...

To zapomínání slovíček a ztráta schopnosti vytvořit normální větu se podle mě týká všech studentů jazyků:o) Tudíž dobře rozumím tvému problému :D Změnu vyučujícího nezávidím a kendo mě mrzí. Ale mám radost z těchs polubydlících!:o) Konečně nebudou na fb žádné naštvané statusy :D

*☆* veru*☆* řekl(a)...

Ely: ne ne, budu zkoušet jen jednooborovou japanistiku :)

Ely řekl(a)...

veru: Ach tak, tak to ti bohužel neporadím, protože když já nastupovala, jednoborová japanistika ještě neexistovala a ten rok jsme měli jen OSPčka :( Ale vcelku bych řekla, že stačí něco o historii a pořádně prošmejdit Wikipedii ze všech stran :)

*☆* veru*☆* řekl(a)...

ok, tak děkuju :) a o literatuře bude asi taky potřeba něco vědět co?

Ely řekl(a)...

Řekla bych, že ale opravdu jen to nejzákladnější :)

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely