sobota 25. srpna 2012

Vzpomínky na Prahu

(Krutě neaktuální, ale což. Prázdniny končí, člověk začíná vzpomínat.)

Dovolenou jsme s Iškou jako obvykle strávily zkoumáním nových chutí korejských pochutin (dosyta jsme si užily hlavně fazolové pasty), pokoukaly po obchodech a poprocházely naše oblíbená místa, leč žádný skvělý objev a následný nákup se nekonal. Přijde mi, že v poslední době utrácíme výhradně jídlo, ale nedokážu říct, zda to má co k dočinění s věkem nebo rostoucími cenami. Z následujících fotek je nicméně 80 % Iščin haul, aneb Ely = chudý student a škrt.

O různých křupkách jsem se tu už dříve rozepisovala, i sladkosti typu Kancho jsem vícekráte zmínila. Novinkami jsou tedy jen kuřecí křupky, které prý chutnaly velmi uměle; instantní udon, kterými se má drahá kamarádka rozhodla oblažit kolegy z práce; a sladké pečivo v mražené formě, které jsme si velmi oblíbily. Natolik, že jsme si pro něj zašly několikrát. A když jsem si po několika dnech přicházela pochutnat do Korea Martu i s mámou, zjistily jsme dvě věci, obě nemilé: jednak jsme očividně vykoupily veškeré zásoby, za druhé už tento zájem přiměl prodavače zvednout ceny. Ehm. Tomu se tedy říká blesková reakce na zvýšenou poptávku.
Fazolová pasta je ale každopádně jako náplň vynikající věc. Můžete ji znát třeba ze slaďoučkých daifuku, kde v kombinaci se sladkou rýžovou pastou vytváří až přeslazené duo, a také právě z takových druhů pečiva, kdy těsto připomíná naše české šátečky, ale přeslazená česká pseudo-marmeláda (či cokoliv marmeládu alespoň vzdáleně připomínající) je nahrazená právě onou pastou.
Rozhodly jsme se proto vyzkoušet i kynuté knedlíky s touto náplní a opět musím říct, že jsem si velmi pochutnala!

Sladkosti na poslední fotce jsou lízátkové prsteny, které bývaly před lety populární i u nás. Jaký je ale rozdíl mezi korejskou a českou verzí? Česká – sladké cosi. Korejská – sladkost  se silnou pomerančovou chutí v plastovém obalu, kam si můžete prstýnek odložit, kdybyste ho náhodou nechtěli slízat naráz. Z druhé strany je navíc jako dárek ukryt přívěsek na provázku. To celé za poloviční cenu. A pak nemám nadávat na zdejší potraviny?


Plánovaly jsme také konečně zajít na runnig sushi, ale jelikož jsme zřejmě ten typ lidí, kteří si dají v restauraci jedno jídlo a jestliže jim chutná, dávají si ho v onom podniku až do konce života, obávajíce se riskování při okoušení jinzch pokrmů, skončily jsme vždy na vegetariánském meníčku, které nám chutná.

Když už mě má peněženka začínala nenávidět a já proto využila přítomnosti mámy a babičky, říkala jsem si, že konečně alespoň okusím "pravé" suši s masem. Tuňák i losos mi nedávno začal velmi chutnat, tak proč ne? Celý oběd se ale zvrhl ve frašku, kdy jak máma tak babička vehementně předstíraly, že jim podávané jídlo alespoň částečně chutná, a kdy poté babička vzdala svůj souboj s hůlkami a snažila se dále už jen s příborem.


Nákupy se mi tedy poněkud vyhnuly, když zrovna nepočítáme oblečení, a tak jsem si alespoň při odjezdu nakoupila nějaké pokoukání v jednom z těch mnoha "DVD za 10Kč!" stánků. Doplnila jsem si sbírku filmů od Kim-Ki Duka, přestože jsem oba viděla už několikrát, a zachovala jsem se rovněž jako správný ex-otaku a vyjádřila podporu vydávání asijských animovaných titulů u nás, konkrétně koupí DVD Evangelion a Zkáza Ecobanu.


Na DVD Zkáza Ecobanu jsem se dívala s máti, jakkoli jsem tedy chtěla originál s titulky, nakonec byl zvolen český dabing. Máti totiž tvrdí, že je-li nucena číst titulky, nemá už tolik času na sledování obrazu. Tak jsem tiše trpěla a sledovala, jak postavy naprázdno otevírají pusu, aniž by z ní vyšla jediná česká hláska, nebo poslouchala funění a vzdychání našich dabérů v naprosto nevhodných situacích, kdy má přitom postava pouze dýchat. Achjo. Nejzábavnějším momentem filmu pro mě byl hned úvod, kdy mohl divák zjistit, že jsou Češi vskutku velmi nápaditý národ a z původního titulu Wonderful Days dokázali neznámými překladatelskými technikami stvořit právě název Zkáza Ecobanu.
Přesunu-li se od českých failů, musím pochválit skvělé propojení animace s kresbou. První polovina příběhu je skvělá, nicméně závěr je až příliš heroický (což je u tohoto typu filmů zřejmě samozřejmostí) a až příliš nepochopitelný. Chtě nechtě jsem si navíc vzpomněla na svou kamarádku WelWi a musela v duchu poznamenat, že áno, "Korejci umí skvěle trpět". Velkým plusem je také nádherná hudba.

Na sledování Evangelion jsem raději už žádného člena rodiny nepřemlouvala a zřejmě jsem udělala dobře. Asi už jsem tomuto žánru skutečně odrostla, ale filmové přepracování prvních šesti epizod anime mě natolik nezaujalo, že jsem ho po půl hodině raději vyměnila za jiné koukání a vážně uvažuju, že ho nikdy nedodívám. Jak nám totiž radil jeden náš moudrý profesor, od nástupu na výšku máme pečlivě přehodnocovat, co budeme číst nebo sledovat, čas se totiž stává velmi cenným artiklem.

7 komentářů:

Nicca řekl(a)...

Já bych to tak chtěla všechno vyzkoušet.. Zatím jsem závislá pouze na sushi, obřadním čaji matcha a různých pochutinách z něj, na smažených nudlích a na správně uvařené rýži :D
Jo a málem bych zapomněla na saké :P

Ely řekl(a)...

Nicca: Ha, a věřila bys, že já jsem například matcha ještě nezkoušela? Saké tedy taky ne, ale alkohol mě nijak neláká, tedy ani rýžové víno, kdežto ten čaj jsem toužila vyzkoušet už tolikrát a stále jsem se k tomu nedostala ^^;

Nicca řekl(a)...

Nejjednodušší je zajít si na něj do čajovny :) Sama ale mám doma soupravu na Japonský čajový obřad a tak si ho připravuju docela často :)
A saké je taky super, měla jsem ho v jedné asijské restauraci. Bylo slaďoučké a dokonalé :) Nemusíš pít alkohol, ale tohle být tebou taky alespoň zkusím ;)

Ely řekl(a)...

Nicca: Děkuju za doporučení, vůbec by mě nenapadlo, že je k sehnání v normálních čajovnách, holt nejsem příliš častý návštěvník ^^
No, myslím ale, že saké se zdržím. Přece jen, uzavřela jsem se sebou takovou... doživotní sázku, že alkohol pít nikdy nebudu a myslím, že tohle moje přesvědčení nezlomí ani japonský alkohol :D

Nicca řekl(a)...

Téda, tak to koukám jak může mít někdo silnou vůli.. :) Držím palce :P

Ely řekl(a)...

Nicca: Hehe, děkuju~ ^^

Elizabeth řekl(a)...

Kancho miluju.Jsou tak dobrý a hrozně rozhošný

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely