pátek 8. června 2012

Školní hrůzy a následné odměny

Za úspěšně vykonané zkoušky prosazuju systém sebeodměňování. A protože se mi celý rok vše pěkně dařilo a dokonce jsme s kamarádkami porazily i všemi obávanou soubornou jazykovou zkoušku z japonštiny, ve volných chvílích sedím u eBaye a koukám se, jakým roztomilostem zrovna končí aukce. A onehdá se mi takhle na obrazovce objevil Miffy. Vůbec nefandím třpytivým doplňkům a je mi proto docela jasné, že bude na svět koukat ze stěny, pověšený na hřebíku, a ne z mého krku, ale... on je to Miffy!

S tímto roztomilým králíčkem jsem se poprvé setkala na stránkách japonského dětského časopisu ミッフィー (Ó ano, má svůj vlastní časopis~) a o jeho postavení na mém žebříčku oblíbenosti svědčí fakt, že je to jedna z mála samolepek, které jsem kdy skutečně použila (místo abych na ně jen zbožně hleděla), a kterou jsem se kdy odvážila plácnout na svůj mobil. Na podzim navíc nastane legrace, kdy se budu snažit samolepku odpreparovat a přemístit na jeho nástupce.

A když už o japonském čtivu - nějaký Japonec opět rozprodával svou sbírku mang. Aukce na některé skvělé kousky typu první díl Bleache nebo Naruta se mi povedly naprosto epicky projet. Jiné tituly jsem projela sice již méně epicky, leč se stejným výsledkem. Jediná věc, na kterou jsem opravdu maličko přihodila spíše z legrace, byl tento book 攻殻機動隊 Stand Alone Complex (Ghost in the Shell: Stand Alone Complex). Vtip je totiž v tom, že jsem si za svůj život nebyla schopna najít trochu času ani na původní Ghost in the Shell mangu, natož na anime, které na původní sérii volně navazuje a podle nějž je vytvořena tahle manga, nepletu-li se. Paradoxně je samozřejmě tahle manga to JEDINÉ, co se mi podařilo vyhrát. Ach! Ačkoli obálka dorazila úplně roztrhaná a byla poštou přebalena, nedošlo naštěstí k žádným škodám~


I když to nejde díky odlesku skla zcela vidět, část knihovničky, kde skladuju mangy, se mi začíná povážlivě plnit. Budu muset načít druhé patro, což znamená, že potřebuju začít využívat další skříň. Poslední dobou mám pocit, že jakékoli volno trávím rozšiřováním knihovny, opravdu.


Na závěr se ještě několika slovy vrátím k souborce, kterou jsem v úvodu zmínila. Tahle sranda je olomoucký způsob kontroly znalostí u studentů japonštiny prvního a třetího ročníku. Nastoupíte-li na toto studium, už v prvním týdnu si o souborce vyposlechnete několik hororových příběhů a v průběhu několika týdnů následujích se souborná jazyková zkouška stane vaším strašákem číslo jedna. Pevně se zakoření ve vašem podvědomí v oddělení nočních můr, v šuplíčku někde mezi utrhanými končetinami a obřím hmyzem.

Skládá se z písemné a ústní části, přičemž písemná nám trvala od devíti od rána do páté hodiny večerní. Ústní část se obvykle koná dne následujícího, leč my ji měli díky státnicím ještě o den posunutou. Je to skvělé, když je vám dopřáno 24 hodin hororových představ navíc. Musím se přiznat, že jsem se té ústní velmi obávala, dokonce jsem se díky tomu z úspěšně složené písemné části ani tolik neradovala, i když se mi nějak podařilo vysloužit si Áčko. Ale k mému obrovskému překvapení to byla spíše zábava, kdy jsem se v průběhu zhruba 15ti minutového povídání dozvěděla například jak se jmenují některé lidské orgány :D Celé mi to přišlo jako o mnoho delší a náročnější matura s mnohem menším počtem úspěšných. Takový závěr dlouhodobého snažení před nástupem prodloužených prázdnin~

3 komentáře:

Ayuku řekl(a)...

"Pevně se zakoření ve vašem podvědomí v oddělení nočních můr, v šuplíčku někde mezi utrhanými končetinami a obřím hmyzem." :D

Pěkná knihovnička, moje se plní velmi zvolna :)

Curly girl řekl(a)...

Teda paráda. Gratuluji ke zmáknutí zkoušky:0)
Už si četla knížku Suši v duši?

http://www.curllygirll.blogspot.cz/

Ely řekl(a)...

Curly girl: Děkuji <3
Nečetla, ale proč se mi zdá, že tento titul figuruje na mém nekonečně dlouhém seznamu prázdninové četby? Ach, než já se vůbec prokoušu k těm knihám o japonsku! Mám před sebou ještě hromádku jiných :/

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely