pátek 25. května 2012

Japonské stereotypy

Tak jsem se celý semestr v Úvodu do japonské společnosti učila o tom, co vše si lidé o Japoncích myslí, a jak to vlastně příliš neplatí. Své stereotypní smýšlení o Japoncích ale, zejména po včerejšku, rozhodně měnit nehodlám.

Stále ještě mi co pár dní chodí obálky s čaji a i teď mi měly dva sáčky (za dvě koruny celkem~ ^^) dorazit. Balíček se ale jaksi opozdil, zřejmě ztratil (zdravím, Česká pošto!). Jak se to v takových případech dělá, ozvala jsem se tedy prodejci, že jaksi stále nic. Obratem mi přišla omluva a ujištění, že mi vrátí peníze a navíc pošle vše znova, pěkně draze se sledováním, aby bylo tentokrát vše v pořádku. Nevěřícně jsem povytáhla obočí, mávla jsem nad tím rukou a pomyslela si něco o Engrish, protože komunikační problémy při rozhovoru s Japoncem jsou něco, co už vám po čase přijde až přirozené a spíše by vás udivilo, kdybyste si rozuměli.
Jaké ale bylo další den mé překvapení, když jsem následujícího dne ve emailové schránce našla oznámení o odškodnění i sledovací číslo. A co teprve včera na poště, když jsem zvědavě rozkuchala poměrně velký balíček ("Já čekám něco z Japonska...?") a vypadlo na mě 10 expresně vyexpedovaných čajů, vše zdarma. Uctivá a hluboká omluva přiložena.
...
Jedním slovem – Japonci.
Bohužel se nyní, ačkoliv jsem nic zlého neudělala, cítím poněkud špatně. Po prostudování přiložené dokumentace jsem totiž zjistila, že prodejce vyšlo poštovné na 635¥ a typická japonská snaha udělat pro zákazníka první poslední se pro něj stala finančně velmi nevýhodnou.
Jakkoli to ale může vyznít lacině, je faktem, že při popíjení teď alespoň budu myslet na lidskou dobrotu a bude mě hřát nejen v puse, ale i u srdce.

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

to já čekala na balíček z Japonska 2 měsíce, prodejce se mi chudák omluvil a vrátil peníze...a to není jediný problém s českou poštou, zatím vše co mi mělo přijít formou balíčku nedorazilo..obálky všechny

Ely řekl(a)...

Tak to je opravdu divné - většinou se právě ztrácejí ty malé nesledované obálky a balíčky chodí v pořádku. Člověk si úplně dokáže představit, jak jim ta drobná obálka někde zapadne a nikdo si toho nevšimne.
Snad se ti ta smůla v tomhle ohledu zlomí a vše bude chodit v pořádku :) Jednou se přece poměry na poště musí změnit :D *naivita*

Anonymní řekl(a)...

to určitě, u nás končí i doporučené dopisy ve schránce, někdy je na nich dokonce napsáno převzal soused..a šup do schránečky

Ely řekl(a)...

No, já mám naštěstí v tomhle štěstí na pošťačku i sousedy - všichni už jsou zvyklí, kolik mi toho chodí, a úplně v pohodě mi to k sobě berou a pak i donesou :) Nemusím ani pro veliké balíky na poštu, vesměs je najdu u sousedů v prvním nebo druhém patře~
Každopádně, pokud máš problém s tímto - není nic snažšího než se stavit na poštu, když máš cestu kolem, a na pošťačku si postěžovat. Oni vědí, kdo dělá který úsek, zapíšou si její jméno a vyřídí to s ní. Je to sice trochu ošklivé, ale když je to její práce a ona ji nedělá tak, jak by měla, člověk si to nemůže nechat líbit.
My například mívali problémy s tím, že jsme byli celý den doma a až později ve schránce objevili papírek "nezastižen", přestože nikdo ani nezvonil. Postěžovali jsme si a od té doby naprosto v pohodě :)

Lucy řekl(a)...

Až je ti to pak blbý, viď? A jsou čaje z japonska o hodně lepší než české, nebo si je kupuješ jen z principu? (což bych taky pochopila :D)

Ely řekl(a)...

Lucy: Upřímně, já moc zelených čajů od našich výrobců nezkoušela, ale tyhle mi moc chutnají :)

Nicca řekl(a)...

To není možné.. Mě na Ebayi akorát okradl nějaký číňan, radši bych se taky měla zaměřit na japonce :D

Ely řekl(a)...

Nicca: Nedorazilo ti zboží, nebo tak něco? :/

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely