pátek 20. dubna 2012

Praha mnoha chutí

Upřímně, mé nervy už opravdu potřebovaly pauzu. Na pokraji nervového kolapsu, jež by měl případně svou příčinu v množství školní práce, blížícím se zkouškovém a mém slabošství a citlivosti, jsem si sbalila svých pět kiwi, jelikož švestky momentálně k sehnání nejsou, a vyrazila o studijním týdnu směr Praha. Zřejmě naposled, neb se proslýchá, že nám chtějí i toto volno zrušit. Jako dítě jsem se těšila na množství dobrého jídla, ať už asijského či ne, drobné nákupy a Matějskou. Naplno jsem si s Iškou užila vše zmíněné a Gackt se ukázal ve skvělém světle, když nám na pouť udělal letní počasí a zřejmě nechal zmizet i nějaké ty lidi, protože všude bylo pusto prázdno a my si tak užily nejednu osamělou jízdu na obrovské atrakci.

Mnoha dny jsme se vyloženě projedly, následkem čehož se nevejdu do původně velmi volných kalhot, ale kdybych to mohla okomentovat řečí internetu – I regret nothing.

Luxusní sladkost
Zřejmě jsem podlehla makronkám. Zprvu jsem vždy nadávala na jejich cenu, která je, ostatně jako u všeho co nabízí Paul's, neúměrně vysoká. Nicméně chuť za to opravdu stojí, a přestože si asi nikdy nepřestanu myslet, že je to určitý druh pózérství, občas si jednu dopřeju. Nyní už navíc můžu s jistotou říct, že je vanilková mojí nejoblíbenější příchutí~ Iška, makronkami dosud nepoznamenaná, vyřešila degustaci chutí jednoduše, totiž celou krabičkou.


Trocha východní kuchyně
Dvakrát jsme se také rozhodly pro japonskou kuchyni. Suši bylo vynikající. Opravdu nemám sójovou omáčku příliš v oblibě, protože většinou bývá velmi slaná a to zrovna není moje nejmilejší chuť. Na našem oblíbeném místečku nicméně tak slaná nebývá a spíše jde do kysela, což je dle mého názoru naprosto ideální. Přemýšlím, zda je ředěná, nebo má některá takovou chuť už od výrobce?
Rozhodly jsme se také, že se o prázdninách zajdeme nacpat někam na running suši. Netušíme ale, kde je nejlepší. Váháme mezi horním patrem Palladia a Harfy. Nemáte někdo prosím nějaké doporučení?

Udon byl bohužel VELMI mastný, na mě přespříliš. Navíc mi bohužel přijde, že takové asijské nudle bych si mohla dát kdekoli jinde a za příjemnější cenu. Příště se tedy budu držet jen toho suši, celou cestu mezi talířem a mými otevřenými ústy.


Poobhlídnutí po obchodech
Abych se náhodou neodchýlila od tématu, mimo jiné jsme si již tradičně udělaly tour po obchodech s (zcela překvapivě) asijským jídlem. Podivily jsme se nad velkými cenovými rozdíly u stejných potravin a upřímně, v Japa Shopu jsme sbíraly čelisti ze země. Ještě chápu, že nudle udon v korejském obchodě pořídím za 15 Kč a v Japa Shopu za 45 Kč. Třeba se jedná o jinou značku, že. Ale že bonbóny, které jsme tam před lety kupovaly za nějakou tu dvacetikorunu teď najdeme s cenovkou 55 Kč a stejné je to i u jiných druhů sladkostí... jak jsem již mnohokrát prohlásila, předražené věci opravdu nemám ráda a tohle je tedy síla.

Toho dne jsme i trochu popocházely second-handy, lovíc nějaké to oblečení z druhé ruky, a maličko pothriftily. ŽelGacktu jsme tentokrát nenašly žádné dobré čtivo, pokud tedy člověk nechce číst knihu s názvem はたらきたい ("Chci pracovat") nebo Gejšu od Goldena ve francouzštině. Jelikož pracovat nechci a má francouzština je na tom velmi bídně, odešla jsem s prázdnou. Za zmínku ale stojí korejské ponožky, na které jsme narazily. Nemůžeme totiž ani za nic přijít na to, kdo že je ta osoba. Dokonce jsme obě hodinu googlily a pátraly, a nic. Nemáte někdo tušení? Půl království a kopa vděčnosti za správnou odpověď!


Išce jakožto člověku sprostě zneužitému a vhozenému do role mého osobního fotografa patří veliké díky~

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, Ely.

Sleduji tvůj blog už delší dobu a chci se Ti za něj zcela po japonsku uklonit, protože je to velmi zajímavé a milé čtivo.

Odhodlala jsem se komentovat až teď, možná i proto, že jsem právě dočetla něco, co by se mohlo líbit i Tobě a skvěle se hodí k Tvému oboru:
Mitsuyo Kakuta: Woman on the Other Shore, která by měla být k dostání v každé lepší knihovně (... když ji měly i Budějovice...:-))
Pokud jsi už četla, tak to ignoruj, ale jinak, Naokiho cenu získala zcela zaslouženě.

~Shall

Ely řekl(a)...

Shall: Mnohokrát děkuju za poklonu/úklonu, neb přečíst si takový komentář je jedna z nejkrásnějších odměn pisatele blogu <3

Moc také děkuju za doporučení, ještě jsem tuto knihu nečetla :) Hned si název pěkně kopíruji na plochu na modrý lísteček s nadpisem "Přečti si" a vrhnu se na ni o prázdninách~ Ach, jak já se těším, až budu mít konečně čas na čtivo, které mě zajímá ^^

Vivi-chan řekl(a)...

Jééé sushi, to jsem neměla od Paříže. T.T. Budu si muset zajet do Ovy. Noo... Ely, mám dotaz :D máš nějaké zkušenosti s nakupováním přes Gmarket? Protože je tam skoro všechno levnější než na ebayi, a to o dost... jenom se toho trochu bojím Oo.

Ely řekl(a)...

Vivi-chan: Musím se přiznat, že jsem odtamtud nikdy neobjednávala a ani ty stránky pořádně neznám. Jednou už se mě kdosi ptal, tak jsem to zvědavě probrouzdala, ale tím jsem i skončila ^^
Pokud se rozhodneš být pokusným králíkem a vyzkoušíš je, napiš mi prosím své dojmy a názory, velmi by mě zajímaly~ :)

Vivi-chan řekl(a)...

Ely: :D No asi budu muset, jelikož neznám nikoho z Česka kdo by odtamtud objednával. Navíc se mi nechce dávat o 5 dolarů navíc za každé album co si objednám... plus je to ráj na sladkosti, hlavně moje Lotte Throat Candy, které si úzkostlivě střežím od té doby co mi je dal jeden hodný Korejec v Paříži :D Nejlepší bonbony co jsem kdy jedla. Takže já to zkusím, a pak napíšu :D

Ely řekl(a)...

Vivi-chan: Ty sladkosti mě překvapují, z eBaye jich většina v posledních letech zmizela, bohužel :/ Takže pokud vše krásně půjde a ty budeš spokojená, přesně vím, co bude obsahem mé první objednávky >:D
Nezapomeň na mě potom, co ti balíček dorazí, a dej vědět :) Prosím prosím~

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely