sobota 10. března 2012

iKnow.jp

Nevím, kolik z vás ještě pamatuje ty skvělé časy, kdy se na internetu dala japonština studovat na stránce smart.fm? Kdy se mnozí z nás ve svých volných chvílích proklikávali slovíčky na modré obrazovce a pokojem se rozléhaly japonské věty a zvuk oznamující správnou odpověď?

Smart.fm od firmy Cerego Japan byla tehdy asi nejlepší stránka pro výuku japonštiny, kde uživatelé denně vtěsnávali do svých mozků nová slovíčka, procvičovali svou dlouhodobou paměť a když už toho měli dost, mohli se vrhnout i na výuku jiných jazyků z kurzů jak oficiálních, tak vytvořených ostatními uživateli. Stránka mapovala váš pokrok a vytvářela výukový plán přímo vám na míru.
Od té doby uběhl už rok, neb přechod na iKnow proběhl v březnu roku 2011. Jediné, co věrným uživatelům zůstalo, byl přesunutý účet na nových zpoplatněných stránkách iKnow.jp a vzpomínky na některé z hlavy nevypuditelné věty, v mém případě například 荷物をまとめて出て行った。("Sbalila si věci a odešla."). Když vám je někdo opakuje týdny a týdny, zjistíte, že na téměř každé japonské slovíčko dokážete z paměti vydolovat i příslušnou větu.

Zdroj
Začátkem března mi přišel email oznamující, že mám na iKnow měsíc zdarma. Buďme upřímní, já přitom nedávno uvažovala o tom, že bych jim těch 1000 ¥ (dnes cca 230 Kč) na měsíc dala a po roční vynucené pauze si vesele dál klikala. Ale asi dvě minuty před platbou mi Ayuku představila program Anki i s ukradeným obsahem ze starého dobrého smart.fm a já, vděčná šikovným zlodějským ručičkám studentů japonštiny a nadšená tím, že ušetřím, stránku s pokyny k platbě zase pěkně vypnula. Jenže teď opět rozvažuju.

Měsíc zdarma je od Cerega samozřejmě jen chytrý krok, jak nalákat uživatele na pěkný design, různé achievementy a odznáčky a dostat z nich tak peníze. Jenže přiznejme si to, já jsem přesně ten typ člověka, kterého nejrůznější ocenění a checkpointy k učení neuvěřitelně motivují.
"Už jen 100 slovíček a budu mít další odznak!"
"Už jen tři hodiny učení a dostanu odznak za 50 odučených hodin!"
Navíc – v Anki si pouze donekonečna otáčíte kartičky, kdežto iKnow váš pokrok sleduje, propočítává a vede vás k co největší efektivitě.

Oproti smart.fm, kde kurzy Japanese Core obsahovaly několik kroků po čtyřech stovkách slovíček, jsou nyní kurzy rozděleny po pouhé stovce. Výuka ale probíhá déle a pečlivěji a je proto naprostá jistota, že člověk nic neodflákne a všechny si zapamatuje.
Šikovná je i stále zdokonalovaná aplikace na iPhone. Dříve mě vůbec nelákala, protože k učení potřeboval být člověk připojen k internetu. Nyní je možné se učit i v režimu offline s tím, že se následně aplikace po připojení na internet sama synchronizuje se stránkou a váš pokrok zaznamená.

Za první týden od chvíle, kdy mi přišel mail ohlašující onu radostnou novinku o měsíci jejich služeb zdarma, jsem učením na iKnow strávila přes 6 hodin. Proto skutečně uvažuju, zdali nemám já – král skrblíků – přece jen přistoupit na jejich cenu?

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Taky teď poctivě studuju :D Ach jo, tenhle systém na mě prostě funguje. A ta dávka nostalgie... ale zároveň mě to pěkně štve a ještě si pořádně rozmyslím, jestli jim zaplatím. Nový design, budiž (i když místy mi připadá být dost nepřehledný, starý smart.fm byl srozumitelnější - ale to je spíš asi otázka zvyku). Co mi ale nehorázně vadí je ta ztráta většiny obsahu :-/ funkce "search by course title" působí momentálně dost komicky. :(
Ren
PS: mimochodem, zdravím po delší době :D pořád to tu čtu, jen se málokdy odhodlám ke komentáři :D jsem spíš takový stalker, co obvykle jen čte :D

Ely řekl(a)...

Také stále rozmýšlím - Já zjistila, že to tak moc chci využívat alespoň na hodinu denně, že jsem v absolutním stresu, neb to díky mé škole prostě nejde zvládat :/
Mně se naopak nový design moc líbí ^^ Tolik pěkných statistik hned na úvodní stránce :D
Já se přiznám, že mě ztráta nekvalitních kurzů příliš nebolí. A navíc, četla jsem kdesi, že připravovali možnost vyrábění vlastních kurzů i pro tyto stránky, tak snad se někdy zase dočkáme? :)

Také zdravím! ^^
Já bych nejraději odpověděla, že není proč se odhodlávat, že nekoušu a naopak mi srdce radostně poskočí nad každým novým komentářem, na druhou stranu si potom ale řeknu, že se úplně stejně chovám na desítkách dalších blogů, kde komentuju jen když mě téma článku opravdu zaujme... takže raději pomlčím :D

Anonymní řekl(a)...

Je fakt, že řada těch uživatelských kurzů byla nekvalitních, ale tak daly se tam najít i velmi zajímavé výjimky. S těmi kurzy je to stejně nějaké divné, všechny mi zmizely (krom oficiálních) ale jeden mi tam zůstal a normálně dál funguje! :D Asi nějaký zapomenutý error? Skrz vyhledávač ho nejde najít, ale u sebe v seznamu kurzů ho mám :D
Já se tedy budu snažit občas nějaký ten komentář sesmolit ;) Mě zaujme většina tvých článků, nejvíc jsem se pobavila asi nad Gejšou, protože náhodou zrovna v ten den jsem si ji taky koupila :D
Ren

Ely řekl(a)...

Ha, vidíš, toho jsem si taky všimla, že tam některé ty kurzy ještě mám, ale klikat jsem na ně nezkoušela :D

Hahaha, to je dobrá náhoda :D A už jsi ji četla? Třeba kamarádka si ji totiž taky koupila a dozvěděla jsem se, že mám vlastně hodně divný názor, protože jí se kniha vůbec nelíbila a ani ji nedočetla ^^

Anonymní řekl(a)...

Jej, neděs :D Upřímně jsem se k ní ještě nedostala, knížky na mě teď prakticky stojí frontu... Ale snad do konce měsíce ji zvládnu, tak se pak ozvu ^^ přinejhorším bude aspoň hezky zdobit knihovnu :D
Ren

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely