sobota 3. března 2012

Dny korejské kultury

Ve dnech od pondělí 27.2. do středy 29.2. se v olomouckém kině Metropol konaly Dny korejské kultury. V praxi to znamenalo promítání čtyř korejských filmů za tři večery. Kim Ki Dukův Dech, Čas a 3-Iron (filmy, které nejsou českému divákovi neznámé, jelikož byly před několika lety všechny vysílány ČT2) a Park Chan Wookova Paní pomsta. Tato sestava byla navíc v úterý doplněna českým dokumentem Vítejte v KLDR a přednáškou Romana Haráka spojenou s promítáním jeho fotografií ze Severní Koreje.
Pro mě a mé známé to samozřejmě znamenalo jasnou návštěvu. Přestože jsem oba snímky viděla, zašla jsem v pondělí na Dech a ve středu na 3-Iron.

V kavárně skutečně prodávali korejské pochutiny, jejichž ceny jsem bohužel v ono pondělí nemohla posoudit, neb většina nebyla opatřena cenovkami. Dívala jsem se ale na stránky firmy Feme, která přes kavárnu potraviny prodávala, a zjistila jsem, že mají vše zhruba o polovinu dražší než jak jsem zvyklá tyto věci kupovat, proto jsem podobné ceny předpokládala i v Metropoli.


V pondělí jsem si proto koupila jen několik ženšenových bonbónů, a abych se necítila ochuzena, hodila do pusy kousek vegetariánského suši, které v kavárně nabízeli k ochutnání zdarma. Následně jsem se s Ayuku vydala na film. Zážitek rozhodně daleko větší než z obýváku u televize, nicméně mě docela rušily kazy na plátně. Doteď jsem nepochopila, co to mělo být? Vzhledem k modernosti kina nevěřím, že by se nejednalo u záměr, vždyť něco takového není k vidění ani v našem maličkém městském kině. Vše ostatní ale, včetně pohodlnosti sedadel, mile překvapilo.


Úterý jsme ve prospěch odpočinku oželely, ve středu jsme nicméně ve větším složení vyrazily znovu. Opět byla možná ochutnávka suši, potraviny měly navíc tentokrát cenovku, která mě utvrdila v mém podezření ohledně jejich ceny. Kino bylo tentokrát zaplněnější – bohužel! Několik vysmátých skupinek si totiž zřejmě spletlo film a u tohoto dramatu se dívčiny mylně domnívaly, soudě podle jejich výbuchů smíchu v naprosto nevhodných chvílích, že snad dorazily na nějakou romantickou komedii. Se slzou v oku jsem vzpomínala na pondělní promítání, kdy nás v sále byla pouze hrstka.

Celkově to ovšem byla milá akce za rozumný peníz. Doufám, že něco takového uspořádá kino Metropol znova~
Příští akce? Japonské jaro!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely