pátek 3. února 2012

JapanesePod101

Psala jsem sem jednou článek o Japan Society a jejich videích na Youtube, které leckterému začátečníkovi pomohou s japonštinou. Dnes bych se chtěla zaměřit na další, mnohem známější kanál zaměřený na výuku tohoto jazyka.

Kanál uživatele JapanesePod101 patří, ne zcela překvapivě, stránce JapanesePod101.com. A JapanesePod101.com patří pod stránku LanguagePod101.com. Ta se zaměřuje na výuku různých jazyků za pomoci mnoha prostředků a výukových materiálů, převážně ale audia. Dozvěděla jsem se o nich docela nedávno a až později mi došlo, že mám vlastně jejich aplikaci s konverzací v mobilu a dokonce jsem uvažovala o zakoupení její plné verze.
Teď pro změnu uvažuju, že si na mobil stáhnu nějaké jejich poslechy, jen se musím rozhodnout, kterým albům udělám pápá (A člověku kdysi těch 8 GB připadalo nezaplnitelných).
Stejně jako jiné kvalitní studijní materiály je ovšem i JapanesePod101 placená stránka. Můžete si ji ovšem po registraci vyzkoušet na sedm dní zdarma a nechat se tak zlákat, protože řekněme si to upřímně – je skvělá. (Momentálně mají dokonce nějakou jednodolarovou nabídku.)

Dalším způsobem, jakým využívat JapanesePod101 zadarmo a nemuset se omezovat jen na poslechy, které přináší základní účet, je sledování jejich Youtube kanálu. Na něm najdete mnoho playlistů, které vám nabídnou různé věci – od klasické výuky gramatiky až po něco daleko zajímavějšího.

Mě osobně zaujaly například videa se slečnou Čihiro, která se zaměřila na etymologii a vysvětluje původ japonských slov, přičemž mnohé z těchto věcí prý nevědí ani rodilí mluvčí. Víte například, jak vzniklo slovo 'baka'?


Dalšími velmi užitečnými videi jsou ty, kde Čihiro ukazuje správné použití gest a řeči těla, protože i v tomto ohledu se od nás Japonci diametrálně liší a člověk zjistí, že to studium zdaleka není jen o jazyce.


Další z užitečných playlistů se zaměřuje na japonské fráze, příslovce a onomatopoeia~


Velmi zajímavá jsou také videa Learn Japanese Through Culture, kde se divák dozví například jak vstoupit do chrámu (Eskalátory? Vážně?), nebo jsou rozebírány například nápisy na japonských plakátech.


Máte někdo s JapanesePod101.com dlouhodobější zkušenosti? Podělíte se se mnou o své dojmy z tohto webu?~ :)

7 komentářů:

Ayuku řekl(a)...

Stránku znám, jednou jsem se tam porozhlížela a přijde mi pěkně rozpracovaná a užitečná. Víc ti k tomu říct nemůžu :D

kavárnistka řekl(a)...

Stránku bohužel neznám, ale k těm chrámům - Hie jinja je zatím jediná, kde jsem ty eskalátory viděla. Třeba Meiji je na rovině, takže je nepotřebuje, ale Hie je na poměrně strmém kopci a ty schody jsou fakt harsh, hlavně pro starší lidi (kterých tam byla většina). Ale jo, taky jsem si říkala, že je to trochu čotto, když jsem to viděla...

Ely řekl(a)...

kavárnistka: Dělá mi to z tebe spam, divné :(
Říkala jsem si, že to bude asi hlavně pro důchodce či lidi neschopné tam vylézt, ale přece jen, pro oko Evropana je to trochu... trochu dost zvláštní :D

kavárnistka řekl(a)...

Blogspot má recht - jsem starý známý spammer a jak jednou začnu, nic mě nezastaví :D

Zoey řekl(a)...

Ha, zase jsem se něco dozvěděla xD už se nemůžu dočkat, až budu v japonštině perlit s původem "baka" xD

Skye řekl(a)...

páni, to vypadá zajímavě! nikdy mě nenapadlo se skutečně něco japonsky naučit, asi mi to přišlo jako nesplnitelný sen, takže jsem se musela spokojit jen s tím, co pochytím z různých anime x)
jinak, před chvílí mě tu jeden indián učil cherokee language - wow, docela náročný! :D oni totiž stejně jako asiati používají tu jinou artikulaci, hodně jazyk, nebo jak to říct... :)

Ely řekl(a)...

Skye: To vůbec není nesplnitelný sen, na internetu je teď opravdu hodně příležitostí, takže jediné, co člověk potřebuje, je nadšení a výdrž :)
Jé, to věřím, že to muselo být těžké! :)

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely