pátek 23. prosince 2011

"Je vám tma?"

Hádejte, o co se jedná:
W-sensei sedí v hakamě a usmívá se (!) na všechny strany. Za ním leží na stole katana. Foťáky fotí, prváci ze sebe nervózně sypou větu, u které bohužel vesměs netuší, co znamená. Možná by si to jinak rozmysleli.
Ó ano, poprvé se nám na japonštině v Olomouci rozhodli, že budou v rámci Vánočního večírku pasovat prváky. Načasování je to rozhodně dobré, vždyť v prosinci se už pozná, kdo odpadl a s kým naopak vyučující budou zápolit i v druhém semestru.
Nahnali nás do řady, řekli nám, ať si klekneme a zopakujeme tiše zašeptanou větu: Madžimena gakusei ni narimasu ("Stanu se pilným studentem"). Chudáci nedoslýchající, případně tuto slovní zásobu neznající. Chudáci jisté osoby v minisukních – člověk s foťákem nám stál přesně za zády. A my se museli uklonit. Bylo to ovšem kouzelné a já jsem ráda, že s tou tradicí začali zrovna teď~ Stále nicméně uvažuju, na co přesně byla ta katana. Snad kdyby někdo odmítl přísahu složit? Rozhodně by byl v nezáviděníhodné pozici. Doslova – klečíc před senseiem. Doufala jsem v nějaký obrazový záznam, který by zároveň vysvětlil nadpis, ale jsou tomu již dva týdny a stále nic. Tož zřejmě budete muset zapojit představivost ^^'

Vánoční večírek se pro mě osobně nesl ve znamení tance a DDR.
Původně se pouštěly jen japonské písničky. To jsme s děvčaty vyřešily tím, že jsme vzaly na milost japonské verze korejských songů a šly si poprosit o jejich zahrání. Chtěly jsme občas i čistě japonské kousky, to samozřejmě. Jsem nicméně stále mírně rozladěná z toho, že na Buck-Tick nikdo netančil a tak nám bylo Memento Mori vypnuto. Kolem jedenácté už rodný jazyk interpretů nikdo neřešil a my si vesele poskakovaly na korejský pop.
A ohledně hopsání na dance padu? Asi to bude znít poněkud nabubřele, ale pevně doufám, že někdy najdu spoluhráče, se kterým bych mohla opravdu poměřit síly.

Mimochodem, teď budu nepříjemná. Zaspamoval mi na blog ke článku o BB krémech jakýsi nový český obchod s tímto sortimentem. Podívala jsem se (zde, chcete-li se zděsit cen) a říkám si... jistěěě. Komu by se nechtělo platit dvojnásobek obvyklé ceny, že. Já osobně předražený přeprodej bojkotuju. A vůbec, to má být profesionální přístup, házet reklamy na své stránky do komentářů jiných blogů? To je mi tedy úroveň.

15 komentářů:

W-hime řekl(a)...

Jo, my hluší, co jsme slyšeli celou větu naprosto v pohodě až když jsme ji nějak trapně zamumlali s tím:,,Co jsem to sakra řekla?!". I když tu slovní zásobu mám, tak mi to prostě docvaklo až na druhé straně. Běžné...

No, Wa*pííp* ♥

Ráda bych napsala, že to byla děsně úžasná akce a tak dál, nicméně díky jsem si po*rala geografii, takže jsem na sebe pořád naštvaná, že jsem tam vůbec chodila a radši neseděla doma s ,,vyšší nadějí na dožití". No, aspoň že opravky mám hned ještě předtím, než mi začnou všechny ty děsy...

Ely řekl(a)...

No, ten způsob sdělení byl taky opravdu vymakaný, jen co je pravda :D

Ty by ses opravdu raději učila, než abys tam s náma tančila? :) To je potom s tebou zlé ;D Špatné priority, nemůžeš se studium na výšce jen proučit~

Anonymní řekl(a)...

ten sensei je fakt unikát:) když zmiňuješ ty odpadlíky, kolik jich už je, abych si udělala představu o studiu japonštiny...

Ely řekl(a)...

Řekla bych, že těch, kteří už přestali docházet, je asi tak pět asi. Jsou to lidé, kteří se ale prostě neučili. Kteří se například na hodinu vykašlali, když viděli, že jde do třídy místo jiné vyučující W-sensei.
Nebo taky odpadli dva, kteří se prostě blbě informovali a z neznámých důvodů začali docházet nějak až o týden později, kdy už jsme měli základy za sebou, protože si mysleli, že začínáme stejně jako čínština. A potom už se to bůhvíproč nedoučili.
Nebo tu máme lidi, kteří se prostě JEŠTĚ STÁLE NENAUČILI ČÍST KATAKANU! Natož hiraganu (katakanu bereme první). U těch je úplně jasné, že se do dalšího semestru nedostanou. Někdo by mi opravdu mohl říct, co je tak těžké na tom si půl hodinky sednout s papírem a tužkou a naučit se to.
Holt to vypadá, jako by se sem letos dostalo mnoho lidí, kteří nepochopili, že na výšce je třeba se učit :/
Pokud máš opravdu zájem a denně čas se na to alespoň na pár desítek minut kouknout, nebudeš mít problém :)

Anonymní řekl(a)...

no to jsou teda flákači, katakana je ze znaků nejlehčí...přiznám se že by mi spíš dělal problém ten druhý obor ať už by byl jakýkoli:( jinak veselé vánoce:))

Ely řekl(a)...

Děkuju! :) Jelikož už je pozdě odpovídat taky přáním veselých Vánoc, přeju ti krásné svátky celkově~ :)

kavárnistka řekl(a)...

W-sensei v hakamě? O_o Neuvěřím, dokud neuvidím fotky!
Vypadá to, že letošní vánoční večírek byl asi jeden z nejlepších, skoro i závidím (ale jenom skoro :D
Tak hezké svátky a těším se na další zprávy z Olmu^^

T'Sal řekl(a)...

Vypadá to, že jsem pozdním příchodem přišla o zábavu. I když tedy mi bohatě stačilo W-senseie (ano, taky jsem barbar) potkat na chodbě. Jsou trapasy, které se nezapomínají... XD

W-hime řekl(a)...

Byl :D

Jenže se chci mít jednou dobře a chci mít pocit, že jsem konečně k něčemu. Což stále nemám...

Ehm, já si rýpnu :D Někteří, kteří odešli, když viděli W-senseie přicházet do třídy a od té doby už se neukázali ani jednou. Jistě byli velmi zhrzeni. Tak jako, vem si to, že jsem zranila jeho mužskou hrdost, beztak :D (Já si to prostě nepřestanu myslet, mně to dělá dobře :D) Ale náhodou. Já při nástupu uměla gramatiku první lekce a katakanu (hiraganu jsem neustále zapomínala)a nemám probléma. Jako mám, ale asi ne takového jako jiní. Si myslim :D

Ely řekl(a)...

kavárnistka: Pevně doufám, že se tedy těch fotek někdy dočkáme :)
Tobě taky krásné svátky! Prožívej je krásně "česky" a dělej nám v té Ucunomiji čest! :D

T'Sal: Tak teď jsi ve mě probudila zvědavost :D

Welwetka: Tento pocit je na vysoké škole nedosažitelný, řekla bych :D
Přesně tak, jsi moc šikovná :)

W-hime řekl(a)...

V tom případě to jednoho krásného dne už fakt zabalím a bude mi dobře. Ok, ok :)

T'Sal řekl(a)...

Ely: Jestli myslíš ten trapas, tak to jsem měla na mysli svůj výkon na posledních JC2 a vlastně i celý ten druhý rok mého studia tam. Nic šíření hodného pokud nejsi vyučující, který se rád chláme na účet studentů xD

Ely řekl(a)...

Welwík: A nebo si na to můžeš zkusit zvyknout a brát to s klidem :)

T'Sal: Ach tak :) Nazývat své studium přímo trapasem? W-sensei nám často vypráví, co dělali hrozní druháci, strašní třeťáci, blbí prváci... ale o tobě se nikdy nezmínil, takže to asi nebude tak hrozné :D

T'Sal řekl(a)...

Ely: Protože ti něco řekli a řekli to blbě. Já na ústní neřekla nic a to bez legrace xDDD

W-hime řekl(a)...

Ely: Já to beru tak normálně. Jestli se dostanu dál, začnu se učit. Bez keců... (Radce už jsem stejně ukázala, co šlo.)

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely