úterý 6. prosince 2011

友達三人で料理を作りました

Abych vysvětlila název článku, měla bych asi začít tím, že je zasvěcen našemu drahému vyučujícímu. Jméno odmítám ze strachu před strýčkem Googlem zmiňovat přímo, zkusme ale vyhledávání obelstít pseudonymem W-sensei.
Náš drahý sensei je osoba naprosto jedinečná. Látku podává takovým způsobem, že si všichni studenti učivo dokonale zapamatují a ještě o dvacet let později, pokud je vzbudíte o půlnoci, vám odříkají všechny ty věty o kupování a pití piva, jimiž nás sensei bohatě zásobuje. Užívá tak vynalézavých příkladů k demonstraci gramatických jevů, že i dutohlav pochopí význam partikulí, bez jejichž správného využití pak můžete očividně seskládat i větu užitou v názvu článku, totiž: „Udělal jsem si jídlo ze svých tří přátel.“
„V žádném případě nečtěte Fudžijama. Když jako najdete takového blbce mezi sebou, klidně zabijete. Nepotřebujeme.“
Sensei má velmi vyhraněný názor na Čechy a češtinu. Čechům občas láskyplně přezdívá „česká prasata“ a zná dokonce i české zvyky, kteréžto znalosti prokazuje i v praxi, tvrdě, že Češi píšou znaky jako žížaly. Je ale samozřejmě jasné, že jakožto rodilý mluvčí upřednostňuje japonštinu.
„V japonštině nemáme takový hnusný zvuk jako je SI.“
Za ta léta v Česku si W-sensei vypěstoval i zvláštní vztah ke Slovákům. Vytvořil si v mysli představu typického Slováka, jež nemluví pravdu, neumí japonsky, vymýšlí si, dělá vše způsobem ne zrovna správným a překrucuje skutečnost.
„Hrajte Slováka! Teď klidně můžete lhát!“
Sensei si taky velmi zakládá na kázni, jak nás stihl poučit již v počátečních minutách na naší první hodině.
„A když mám špatnou náladu, zamknu tady a můžete si sem lézt oknem!“
Sensei má i své oblíbence. Hlavní je získat si jeho pozornost hned zpočátku, nejlépe tím, že omylem prohlásíte, že jste sešit. K čemuž se nám váže poznatek, že sensei má velmi dobrou paměť.
„Omlouvám se, ale už jsem se o vás a sešitu bavil se třemi učiteli japonštiny a dvěma kolegy z Maďarska a jedním z Polska. Ale nebojte, vaše jméno jsem nezmínil. Pořád si ho nemůžu zapamatovat.“
Alespoň tedy na ty přezdívky.
Ó ano, přezdívky, to je pro něj něco! Chcete-li vtipný pseudonym, jež se očividně může stát vaším druhým jménem i doma, zalíbí-li se rodičům, kazte záměrně slovo, které se vám líbí. Toto slovo má pak velikou šanci stát se vaším druhým jménem. Krásnou přezdívku si můžete ovšem vysloužit i jinak, ne pouze vlastním přičiněním.

„Měli jsme tu osm Veronik, takže jsem jim říkal První, Druhá...“

W-sensei je opravdu jen jeden v republice :)

21 komentářů:

W-hime řekl(a)...

Geniální! :D Akorát tedy pochybuju, že bych mu byla schopná říct něco o nakupování piva normálně, natož někdy o půlnoci. I když jeho se tak bojim, že má hlava je schopná i něco zplodit. Ale někdy to zas odmítá. A pardon, ale já ten systém partikulí nepobrala do teď. Mám v nich bordel jako prase. Max tak moje oblíbené O bych ještě zvládla...

Curly girl řekl(a)...

Bože. Vážně si mě dostala. Směju se ještě teď XD
Ten učitel je fakt třída XD XD XD XD XD XD XD XD

Ely řekl(a)...

Welwetko, partikule po dvou měsících nepochopíš :) A neboj, on tě nepokouše :D (On si z tebe maximálně uvaří jídlo :D)

Curly: Je úžasný! :D

W-hime řekl(a)...

Jenže se zdá, že jim všichni zbytečně moc dobře rozumí, jenom já zas nic... On se mě spíš s radostí zbaví se slovy:,,Nepotřebujeme!"

Hotaru řekl(a)...

Mám také tušenie, že viem o kom sa rozpráva vďaka inému blogu :DDD Už len kvôli nemu sa dostať na školu, nech mám zážitok :DDD

T'Sal řekl(a)...

"W-sensei je opravdu jen jeden v republice," a já jen dodávám: "Díky bohu!" xD

Ely řekl(a)...

Welwiii... <3

Hotaru: Také jsem se na něj těšila ještě před nástupem na školu :D

T'Sal: >:D

Anonymní řekl(a)...

W-sensei je fakt téma - v životě jsem ho nepotkala/neviděla, ale stejně už ho dávno znám, podobně jako Hotaru :D Yay, vždy si ráda poslechnu drby a poznatky ze studia :D
Ren

W-hime řekl(a)...

Ely: a já se ho děsila už před nástupem, děsím se ho teď a budu se ho děsit do konce svého života... nicméně je stejně rozkošnej :D

kavárnistka řekl(a)...

Konečně někdo, kdo má rád W-senseie! *-*
On je opravdu jen jeden (a děsně mi chybí a ráda na něj vzpomínám) :)

T-Sal: vidíš? Nejsem jedinej cvok v okolí :D

Ely řekl(a)...

kavárnistka: Ale ho člověk prostě nemůže mít nerad, ten jeho humor obzvlášť :D

*☆* veru*☆* řekl(a)...

lol, mám ze senseie pořádný záchvat smíchu :DD má skvělé hlášky :D

Ely řekl(a)...

Ó ano, to on má >:D

Anonymní řekl(a)...

Saaafra, já taky vím, o koho se jedná. Z toho pána začínám mít respekt, a to ještě nemám za sebou ani přijímačky :D

Ely řekl(a)...

Respekt je rozhodně na místě, ale strach není třeba :)

Anonymní řekl(a)...

áááno, nějak tak vzniklo na první hodině jméno spolužáka. Sám nezná moc metalových skupin, ale od teď si bude to pamatovat a nikdo mu jinak než Sabaton-kun ani neřekne. :D

Ely řekl(a)...

Hahaha :D Máte v ročníku hodně přejmenovaných? :)

Kyra L. řekl(a)...

Chtěla jsem okomentovat některé z tvých článků, ale jelikož snad nebyl jediný, který se mi nelíbil, nevěděla jsem kde začít, ale potom jsem při zpětném projíždění blogu narazila na tenhle a bylo rozhodnuto.
W-sensei se stal jedním z hlavních důvodů, proč se chci na tuhle školu vážně dostat. Sice mě pořád docela děsí a stejně tak i fakt, jakou přezdívku dostanu, když moje jméno není schopen správně vyslovit ani Čech, natož Japonec. XD Vidím to tak, že asi dostanu místo jména jenom to číslo. -.- XD

Ely řekl(a)...

Kyra: (Jé, díky, že jsi mi okomentovala něco tak starého, alespoň jsem se při pohledu na ten článek zděsila a uvědomila jsem si, že je třeba to všechno póřádně přeformátovat, aby to bylo lépe čitelné :D)

Děkuju za tak milá slova, jsem opravdu moc ráda, že se ti mé články líbí <3
Tak to kdyžtak hned ze začátku řeš tak, že až se bude ptát, jak se kdo jmenuje, řekni mu přezdívku :) Když se začneš ve všech hodinách rovnou představovat předzdívkou, budou ti tak říkat, potom se to dodatečně už trochu blbě mění.
Já třeba osobně opravdu nemám ráda své skutečné jméno, NIKDO ho nepoužívá, ale říkala jsem si, že je asi vhodné se pěkně slušně představit tím, co mám v občance. A on pak později sensei zmínil, že je mu jedno, jestli je to jméno nebo přezdívka, a ono to tak nějak asi platí u všech vyučujících. A já tak žila víc než rok jako Eliška-san, omg. (Naštěstí pak o mě kamarádka se senseiem mluvila, samozřejmě jako o Ely, a on se toho hned chytl a později se mě zeptal, zda mi tak má říkat. Zlatý <3)

Kyra L. řekl(a)...

Vážně můžu používat přezdívku? Bylo by to perfektní, ale nerada bych skončila s nařknutím, že jsem se na UPOL vloudila pod falešným jménem s nějakými nekalými úmysly... x)
Mimochodem, nemáš náhodou tušení, jak tamní učitelé pohlížejí na dredy? o.O

Ely řekl(a)...

Kyra: Neboj, neskončíš :D Tak samozřejmě jsou některé starší ročníky trochu konzervativnější, ale celkově všem záleží na tom, co máš V hlavě, a ne NA hlavě :)
A přece by ses neměnila kvůli tomu, co si o tobě kdo myslí! :)

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely