neděle 2. října 2011

Japan Centre a jiná londýnká must-visit místa

Mohla sice bych napsat jakýsi nákupní guide po Londýně, je zde ale několik překážek. Za prvé si toho příliš nepamatuju, neb jsem proslulá svou zapomnětlivostí a od mé návštěvy uběhl už nějaký ten pátek. Zadruhé není problém si o známých místech typu Camden nebo China Town přečíst články jinde, čili v tom nevidím smysl. Říkejte mi navíc klidně sociofob, ale v Camdenu jsem se díky masám lidí vůbec necítila dobře a snažila se to místo rychle projít, nedokázala bych tedy sepsat žádný zajímavý popis doporučující obchůdky s japonskou módou.
Přesto ale existuje několik míst, která mě oslnila natolik, že jim hodlám zasvětit tento článek. Veškeré fotografie v tomto textu bohužel velmi nekvalitní a rozmazané, focené máminým mobilem. Prohlížení tedy bude zřejmě vyžadovat dávku představivosti, za což se omlouvám.

Japan Centre
Co je to vlastně Japan Centre? Jednoduše – místo, které jakožto člověk zajímající se o Japonsko nesmíte při návštěvě Londýna minout. Adresa je 212 Picadilly, což v praxi znamená, že vystoupíte na zastávce metra Picadilly Circus, ujdete pár kroků a jste na místě.
Rozhodně tam seženete cokoli, po čem vaše srdce touží: od jídla přes různé drobnosti až po časopisy, přesto ale takové nakupování nemusí být pro každého. Cenově bych ho totiž přirovnala k našemu českému Japa Shopu, takže to rozhodně není místo pro denní nákupy. Navíc třeba i obyčejné Pocky nebo podobné sladkosti jdou sehnat daleko levněji jen kousek od samotného Japan Centre. Na co se tedy v obchodě zaměřit?
Japan Centre je rájem čtenářů japonských časopisů. Seženete cokoli, tlusté mooky s mangou, desítky dívčích časopisů, hudební čtivo i tituly, o nichž jste v životě neslyšeli. Bohužel, cena se pohybuje kolem neúnosných sedmnácti liber za výtisk.


Až ale budete takhle stát čelem k regálu s časopisy a přemýšlet nad možnou půlměsíční hladovkou v zájmu koupě jediného časopisu, otočte si o 90° doprava. Vidíte ty balíčky po dvou třech časopisech? Jen proto, že jsou měsíc či dva staré, jsou svázané k sobě, jsou zákazníkům nabízeny za milých 7–9£. Zde přichází moje druhá rada – berte si s sebou do Londýna menší rezervní zavazadlo.
Já osobně ukořistila Fool’s Mate (S Buck-Tick~), 2x Shoxx, Arena 37°C, 小学二年生 a Supreme Quality Manga Magazine. Brala bych více, ale jak bych to celý den s sebou tahala a v čem bych to přivezla domů, to netuším.


Za zmínku stojí také neskutečná ochota personálu. Rozkošná usměvavá prodavačka se mi omlouvala, že nový nemají Fool's Mate ani Shoxx a potom za mnou ještě přiběhla mi říct, že je dostanou příští středu. ("Příští středu ale už budu v České Republice... ^^'") 

TokyoToys
Když už jsem se zmínila o levných Pocky, musím samozřejmě prozradit, kde že přesně je možné je sehnat. Oním místem je obchůdek TokyoToys. Jedná se o místo zaměřené převážně na "otaku" prodávající regály mang, cosplaye a plyšáky postaviček. Má také polici právě s těmito sladkostmi a co jsem tak srovnávala ceny Pocky v China Townu, Japan Centre a právě TokyoToys, poslední zmíněný obchod je prodává nejlevněji. Výběr je bohužel omezený, pokud tedy sháníte například bonbony nebo jiné laskominy, musím vás odkázat o odstavec výš.


Návštěvu TokyoToys bych vám ale doporučila už jen proto, že se nachází v zábavním futuristickém nákupním centru Trocadero~

Posledním zajímavým místem, které bych ráda zmínila, je obchod s oblečením David&Goliath, který najdete pod číslem 15 na Carnaby Street. Co objevíte uvnitř? Trička se zmrzlinkami, nanuky, suši a tunou dalšího jídla, které na vás všechno roztomilé kouká. Cenově přijatelné, rozhodně to není ten typ obchodu, který raději neuvádí ve výloze ceny, aby po skončení prodejní doby nemusel personál odklízet od vchodu mrtvoly lidí, které při pohledu na cenovky potkala srdeční příhoda.


A když už je řeč o nákupech - propisky Rilakkuma slaví ve škole úspěch :D Aneb jak si označkovat studenty japonské filologie ročník 2011-2014~

9 komentářů:

W-hime/WelWi řekl(a)...

Ha! V TokyoToys jsem byla! Nechala jsem tam 15 liber za plyšáka, kterého jsem pak stejně věnovala ségře. Ach já debil. Nevadí :D

Propisky jsou absolutně úžasné! Ten malý kuřecí tučňák je na nich nejlepší :D Jsme taková malá propisková komunita :D

Ely řekl(a)...

Jej, to jsou ceny :D Takové věci orpavdu nejlépe z eBay :)

Jsem moc ráda, že se tak líbí <3

Anonymní řekl(a)...

to sis z anglie dovezla tolik propisek?

Ely řekl(a)...

Nene, ty nakupuju v krámku kousek od domu :D

Anonymní řekl(a)...

neprozradíš alespoň přibližnou adresu, nebo zastávku tramvaje... prosím prosím smutně koukám:)

Ely řekl(a)...

Jak daleko máš Orlovou? :D

Anonymní řekl(a)...

asi daleko, jsem z prahy:((((

Ely řekl(a)...

To tedy ano, Orlová je Slezsko, za Ostravou :/

W-hime/WelWi řekl(a)...

Ely: No ani mi nemluv. Že já si radši tehdá nekoupila nějaké hadry, které bych smysluplněji využila :D

Jistě, moc. Zvlášť to tučňákokuře :D

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář~

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely